مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: این نمایشگاه با حضور 500 ناشر کشوری و استانی برای دسترسی علاقه مندان به تازه های نشر کتاب برپا شد.
جواد کارگران دهکردی در آیین گشایش نمایشگاه کتاب شهرکرد افزود: این نمایشگاه از 9 تا 14 آبانماه در 200 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهرکرد برپاست و فعال بودن کلاس های درس مدارس و دانشگاه زمان مطلوبی برای این نمایشگاه است.
وی با بیان اینکه کتاب عرضه شده در نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی ارائه می شود، گفت: 20 درصد تخفیف در قالب یارانه وزارت ارشاد و 10 درصد نیز از سوی ناشران به مخاطبان پرداخت می شود.
کارگران گفت: برای دسترسی و خرید آسان مردم از نمایشگاه، یک میلیارد و 400 میلیون ریال بن یارانه کتاب به سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان اختصاص یافته است که 700 میلیون ریال از این یارانه از محل منابع استانی و 700 میلیون ریال آن از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه خرید کارت الکترونیکی کتاب نیز دایر شده است و بانک عامل نیز در این زمینه همکاری لازم را با مسوولان برگزاری نمایشگاه دارند.
کارگران افزود: همزمان با برپایی نمایشگاه ناشران کشوری در استان، تعدادی از کتابفروشی های سطح شهر نیز با تخفیف 20 درصدی کتاب در اختیار علاقمندان قرار می دهند.
کارگران، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب را از برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب اعلام کرد و گفت: کارگاه فضای مجازی و رسانه، نشست تخصصی شاعران، کارگاه های قصه گویی ویژه کودکان، رونمایی از کتاب های جدید، جشن امضای کتاب،کارگاه تصویرسازی، برپایی مجالس تعزیه، تئاتر کودک و نمایشگاه عکس عاشورایی از دیگر این برنامه ها جانبی این نمایشگاه است.
به گفته وی، سال گذشته 180 هزار نفر از نمایشگاه کتاب شهرکرد دیدن کردند و 14 میلیارد ریال کتابفروخته شد، که یک رکورد به حساب می آید.
حجت الاسلام سید محمد احمدی امام جمعه موقت شهرکرد نیز گفت: برپایی نمایشگاه کتاب یک حرکت مطلوب فرهنگی است که باعث می شود مخاطبان به تازه ترین کتاب های کشور دسترسی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در آیین گشایش این نمایشگاه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسوولان حضور داشتند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.