به گزارش ایرنا، مردم چهارمحال و بختیاری نیز امسال همچون سالهای گذشته برای رسیدن به کربلا و حضور در میعادگاه اربعین حسینی پیشگام شدند.
مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت : امسال بیش از 9 هزار و 400 نفر از مردم این استان برای زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.
یوسف آقابزرگی افزود: امسال استقبال مردم استان برای حضور در پیاده روی اربعین پرشورتر بود.
جانشین ستاد عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری نیز اظهار داشت: 12 موکب در مرزهای مشترک با عراق، کربلای معلی و نجف اشرف به همت مردم این استان برپا شد.
حجت الاسلام البرز رئیسی گفت: همچنین 500 نفر از خادمان استان با 6 دستگاه اتوبوس برای خدمت رسانی به زائران اربعین اعزام شدند.
جانشین ستاد عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سه موکب در مرز شلمچه، عمود 285 نجف و عمود 1337 کربلا از چهارمحال و بختیاری برپا شده است، گفت: در مسیر پیاده روی اربعین نیز تعدادی موکب تلفیقی از مردم استان با کشور عراق برپا شد.
رئیسی خاطرنشان کرد: در موکب قمربنی هاشم علیه السلام در مرز شلمچه 5 هزار نفر، در موکب نجف اشرف یک هزار نفر و در موکب کربلای معلای 5 هزار نفر از زائران حسینی به صورت شبانه روزی اسکان و در سه وعده غذایی پذیرایی می شوند.
وی افزود: نانوایی های سیار در نجف اشرف روزانه 3 هزار نان سنتی کاکولی را در میان زائران اربعین توزیع می کنند.
به گزارش ایرنا، اعزام 5 دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 15 تکنسین و آماده سازی بیش از یکهزار و 800 دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی برای جابه جایی مسافران اربعین از دیگر خدمات ارائه شده برای راهپیمایی اربعین امسال است.
به گزارش ایرنا، پیاده روی اربعین هر ساله در سالروز اربعین شهادت سید و سالار شهیدان از نجف تا کربلا در عراق با حضور میلیونی مردم برگزار می شود.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.