به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: حفظ آرمان های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوانان و دستاوردهای انقلاب اسلامی به این نسل باید با هنرمندی انجام شود.
به گفته وی، جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران با تمام توان و حمایت کشورهای استمعارگر ، یکی از ورق های فتنه دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران بود.
وی تصریح کرد: در طول 40 سال اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، فتنه های مختلف از سوی دشمن علیه ایران به کار گرفته شد و هر فتنه خاصیت خود را داشته است.
خطیب جمعه شهرکرد گفت: دشمن در ایجاد هر فتنه، سیلی محکمی از مردم خورده است و این فتنه ها راه به جایی نبرده است.
به گفته وی، یکی دیگر از فتنه های دشمن، کمرنگ کردن آرمان ها و ارزشهای قیام عاشورای حسینی است که فتنه تازه ای نیز نیست اما دشمن در زمان کنونی تمام توان خود را برای تهاجم علیه عاشورا به کار بسته است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: دشمن در این فتنه می خواهد القا کند که قیام عاشورای حسینی مربوط به زمان کنونی نیست اما حضور پررنگ مردم در عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی سیلی محکمی به دشمنان زد.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دسته های عزاداری در محرم و صفر بهتر است تجمیع شود اظهار کرد: این تجمیع باعث ناامیدی دشمن می شود چرا که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و تفریق در آیین های عزاداری است.
وی به سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام اشاره کرد و گفت: اسرای کربلا پس از عاشورا بسیار سختی کشیدند اما حضرت سجاد علیه السلام در کاخ یزد با خطبه خوانی و افشاگری ، یزدیان را رسوا کرد.
نکونام ، روز اسراء و مفقودین در 11 محرم را یادآور شد و گفت: اسرا و آزادگان در طول 8 سال دفاع مقدس ادامه دهنده آرمان های انقلاب اسلامی و قیام کربلای حسینی بودند.
وی ، گریه کردن برای ائمه اطهار را مهم دانست و گفت: گریه کردن باید در سبد زندگی و برنامه ریزی مردم قرار بگیرد و حزن باعث جلای قلب ها شود.
امام جمعه شهرکرد یاد و خاطره پدر شهیدان اعتدالپور را گرامیداشت و تاکید کرد: حضور مردم در تشییع پیکر پدر شهیدان اعتدالپور قدردانی از رشادت شهدا و رزمندگان بود.
به گزارش ایرنا، در نماز جمعه این هفته شهرکرد از فعالیت دریادار مولوی که به تازگی لوح سپاس از دست مقام معظم رهبری دریافت کرده بود، در بین دو خطبه با اهدا لوح تقدیر شد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.