به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، اقبال عباسی در کارگروه تخصصی اشتغال  این استان افزود : بارها در جلسات متعدد نسبت به عملکرد ضعیف بانک های عامل و 4 دستگاه اجرایی استان در خصوص جذب ضعیف تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری استان تذکر و نسبت به اصلاح این روند مهلت داده شده است.

به گفته وی : با وجود این تذکرها، بانکها و 4 دستگاه اجرایی استان نتوانستند در فرصت های تعیین شده نسبت به رفع مشکلات و ایجاد هماهنگی بین بخشی، موفق عمل کنند و در نتیجه، استان در جذب تسهیلات در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نرخ بالای بیکاری این استان ، تخصیص اعتبار و اجرای طرح های مشاغل روستایی، خانگی و فراگیر را تدبیر دولت برای مهار این وضعیت عنوان کرد و گفت: باید از این ظرفیت، بهترین استفاده را کرد و دستگاه ها با رفع مشکلات موجود در رونق اشتغالزایی بیش از پیش همت کنند.

عباسی، با اشاره به عملکرد مطلوب استان در حوزه مشاغل خانگی ، تصریح کرد: این استان سال گذشته با جذب حداکثری اعتبارات تخصیصی، رتبه سوم کشور را کسب کرد و انتظار می رود در حوزه مشاغل روستایی و عشایری نیز به همین روش عمل شود.

وی، ناهماهنگی بین بانک های عامل و دستگاه های اجرایی را عامل مهمی در روند نامطلوب جذب تسهیلات عشایری، روستایی استان عنوان کرد و گفت: به طور متوسط 12 درصد اعتبارات این حوزه از سوی بانک ها به متقاضیان پرداخت شده است.

عملکرد بانکها ودستگاه های  اجرایی در جذب تسهیلات اشتغال روستایی ضعیف می باشد

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1011200
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.