به گزارش ایرنا، دبیر علمی این کنفرانس افزود: 346 مقاله از 27 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی به دبیرخانه این جشنواره ارسال که پس از بازبینی 249 اثر پذیرش شد، از این تعداد نیز 100 مقاله بصورت شفاهی و مابقی بصورت پوستر در این کنفرانس ارائه می شود.
رسول میرعباسی نجف آبادی، مهندسی رودخانه، آب و فاضلاب، هیدرولیک محاسباتی، دریا و سواحل، مدیریت سیستم های منابع آبی، هیدرولیک محیط زیستی، محیط های متخلخل، روش های عددی در مهندسی آب، هیدرو انفورماتیک، مدیریت سیلاب، ماشین و سازه های هیدرولیکی و دستگاه های انتقال و توزیع آب را از مهمترین محورهای این کنفرانس عنوان کرد.
وی ادامه داد: تبادل دانش فنی و انتقال تجربیات در مباحث مربوط به علم هیدرولیک، سازه های هیدرولیکی و صنعت آب، ارائه آخرین دستاوردهای مهندسی هیدرولیک، بررسی و ارائه راهکارهای عملی برای نیازهای صنعت آب کشور، توجه به شاخص های توسعه پایدار و بصورت ویژه بررسی مسائل آب و محیط زیست از اهداف برگزاری هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران است.
دبیر شورای سیاستگذاری هفدهمین کنفرانس هیدرولیک ایران نیز در این کنفرانس، چرخه آب را موتور محرکه حیات کره زمین دانست و گفت: برای حفظ منابع آب باید به مطالعات علم هیدرولیک بیش از پیش توجه شود.
روح الله فتاحی ادامه داد: وضع کم آبی و خشکسالی های اخیر کشور پدیده جدیدی نیست و از آنجا که ایران در کمربند خشک جهان قرار گرفته از همین رو همواره در طول دوره های مختلف با پدیده خشکسالی مواجه بوده است.
وی برگزاری چنین همایش هایی را در راستای مدیریت صحیح منابع آب عنوان و تصریح کرد: تبادل اطلاعات و مطابقت یافته های علمی با شرایط موجود می تواند تصمیم سازان کشور را در مدیریت صحیح منابع آب کمک کند.
هیدرولیک مبحثی است که به روش های کاربردی استفاده از سیالات تحت فشار نظیر آب برای انتقال و تبدیل نیرو می پردازد.
به گزارش ایرنا، این کنفرانس به همت انجمن هیدرولیک ایران و با همکاری گروه های مهندسی عمران و آب دانشگاه شهرکرد روزهای 13 و 14 شهریورماه در دانشگاه شهرکرد در حال برگزاری است.
کنفرانس ملی هیدرولیک آب از سال 76 تاکنون هرساله در یکی از دانشگاه های کشور برگزار می شود.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.