در تعریف «کینه» گفته اند که کینه عبارت است از اینکه انسان دشمنی را در درون و قلب خودش نگه دارد و آماده و منتظر باشد فرصتی پیدا کند که آن را به نوعی بر سر طرف مقابل خالی کند و آن عداوت را در عالم خارج به واقعیت برساند. از امیرالمؤمنین(ع) در غررالحکم روایتی نقل شده است که به نظر می رسد در همین موضوع است؛ ایشان فرمایند، «کینه سبب همه فتنه ها است».

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در مراسم تحویل سال 1400 در حرم مطهر امام خمینی(س) با تبریک عید نوروز، گفت: یکی از سنت های مبارکی که ما در تاریخ خودمان داریم و عید را به او می شناسیم، این است که ما در زمان عید سعی می کنیم دلهایمان را از کینه ها بشوییم. اگر جان و روح ما یک بغض نهفته ای وجود داشته باشد، معلمان اخلاق تأکید دارند که این بیش از هر چیزی جان و روح خود ما را آسیب می رساند. لذا معمولا موسم عید وقتی است که سعی می کنیم همان طوری که طبیعت خودش را نو می کند ما هم دلهایمان را نو کنیم و جان و روح خودمان را از کینه ها بشوییم.

یادگار امام افزود: در تعریف «کینه» گفته اند که کینه عبارت است از اینکه انسان دشمنی را در درون و قلب خودش نگه دارد و آماده و منتظر باشد فرصتی پیدا کند که آن را به نوعی بر سر طرف مقابل خالی کند و آن عداوت را در عالم خارج به واقعیت برساند. از امیرالمؤمنین(ع) در غررالحکم روایتی نقل شده است که به نظر می رسد در همین موضوع است؛  ایشان فرمایند، «کینه سبب همه فتنه ها است». ایسان در جای دیگری هم می فرمایند، «کسی که کینه را دور بیاندازد هم ذهنش آرام می شود و هم دلش آرامش می یابد».

 

حجم ویدیو: 70.77M | مدت زمان ویدیو: 00:29:21
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
16 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.