به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی، گفت: هرجایی یاد مرحوم آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی در جریان باشد هم دل ها به یاد ایشان معطوف می ‌شود و هم غصه‌ ای در جان و روح خودمان احساس می ‌کنیم.

یادگار امام : پیامبر(ص) اسوه است ولی همراهان او هم به تعبیر قرآن اسوه هستند. لذا اگر ما پیامبر را اسوه می گرفتیم، که ان شاء الله گرفته ایم، دستمان را از دامن اهل بیت پیامبر کوتاه نکرده ایم. اگر در روزگار خودمان امام را اسوه گرفتیم، شاگردان برجسته مکتب امام هم با رفتارشان اسوه ما هستند و خوبی های آنها را هم بگیریم. البته بی عیب خدا است اما می توانیم از این بزرگواران درس بگیریم و درس مکتب آقای هاشمی به نظر من ایستادگی، تن دادن به مسئولیت و فرار نکردن از مسئولیت است.

وی در پایان گفت: از خدا عاجزانه بخواهید هیچ مسئولیتی به شما رخ ننماید؛ اگر گرفت، محکم بگیرید. اگر به هر علتی این جامعه به کسی نیاز پیدا کرد، نسبت به مسئولیت نباید شانه خالی کنیم. خدا دَوَران بین خدمت و خیانت را نیاورد؛ که اگر بروید خدمت می شود و بعضا هم هزار مشکل پیش می آید. اما بر کنار رفتن بعضا خیانت است.

 

حجم ویدیو: 96.01M | مدت زمان ویدیو: 00:55:51
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.