پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در دیدار جمعی از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛

سید حسن خمینی: حضرت عیسی(ع) مظهر رحمت و حکمت خدا است

سید حسن خمینی گفت: پیام حضرت عیسی(ع) برای روزگار ما، مثل همیشه، پیام حکمت و رحمت است و اینکه سعی کنیم بینشمان را بالا ببریم؛ اگرچه در ظاهر بدی هایی می بینیم.

یادگار امام با بیان اینکه حضرت عیسی(ع) مظهر رحمت و حکمت خدا است، گفت: پیام حضرت عیسی(ع) برای روزگار ما، مثل همیشه، پیام حکمت و رحمت است و اینکه سعی کنیم بینش مان را بالا ببریم؛ اگرچه در ظاهر بدی هایی می بینیم.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی عصر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان 25 کشور خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اقلیت های مذهبی مسیحیت در حرم مطهر امام خمینی، با تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) گفت: بحث در مورد حضرت عیسی(ع) یک بحث بسیار تاریخی است. حضرت عیسی(ع) برای مسلمانان و به خصوص ایرانیان مظهر رحمت و حکمت خدا است. 

یادگار امام افزود: شاید بیش از هر پیامبر دیگری در ادبیات فارسی نام عیسی(ع) و مسائل مرتبط با او وجود دارد. سر تا پای دیوان حافظ به نوعی شرحی از سخنان و مبانی حضرت عیسی(ع) است و البته بیش از همه، قرآن عیسی(ع) را به ما معرفی کرده است.

وی یادآور شد: حضرت عیسی(ع) از زوایای مختلفی برای مسلمانان مورد بحث است ولی شاید مهمترین بحث توجهی است که اسلام به پاکدامنی مریم و علو درجات عیسی می دهد. اینکه شخصیتی مثل عیسی(ع) آمد تا دنیا را از خواب روزگار خودش بیدار کند.

سید حسن خمینی با اشاره به آیاتی از سوره مریم، گفت: یکی دیگر از ویژگی های مهم داستان حضرت عیسی(ع) نقشی است که برای حواریون در قرآن تعریف شده است. حضرت عیسی(ع) به حواریون گفت انصار خدا چه کسانی هستند و آنها گفتند ما انصار خدا هستیم. نقشی که برای آنها به عنوان ترویج افکار عیسی در نظر گرفته شده، در قرآن مورد تقدیر واقع شده است. 

وی با بیان اینکه مسیحیان به عنوان نزدیک ترین و مهربان ترین انسان ها با مسلمانان در قرآن مورد اشاره قرار می گیرند، افزود: جالب است که در روایات ما هم کلمات بسیار زیادی از حضرت عیسی(ع) می بینیم که ائمه(ع) نقل کرده اند. یکی از این روایات می گوید به هرچیزی نگاه می کنید به زوایای خوبش نگاه کنید؛ آن گونه که عیسی نگاه می کرد.

یادگار امام تأکید کرد: بیایید ما هم در دنیای خودمان خوبی ها را ببینیم و تلاش کنیم خوبی ها را مضاعف کنیم. در هر صورت پیام حضرت عیسی(ع) برای روزگار ما، مثل همیشه، پیام حکمت و رحمت است و اینکه سعی کنیم بینشمان را بالا ببریم؛ اگرچه در ظاهر بدی هایی می بینیم.

وی در پایان با تبریک آغاز سال نو میلادی، گفت: ان شاء الله با همت شما دنیای بهتری ساخته شود. دنیای اهل کتاب دنیایی با عطر و بوی خدا است؛ چه عطر و بوی مسیح باشد و چه عطر و بوی پیامبر اسلام(ص).

به گزارش جماران، پیش از سخنان سید حسن خمینی محمدحسین نیکنام مشاور وزیر بهداشت در امور بین الملل در سخنانی گفت: از زمان پذیرش دانشجویان بین الملل تاکنون 1708 نفر دانشجو از کشورهایی مثل افغانستان، عراق، استرالیا، کامرون، فرانسه، آلمان هند، مراکش، پاکستان، فلسطین، یمن و عربستان به ایران آمده اند و 284 نفر آنها فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: این دانشجویان بعضا خودشان هزینه ها را می دهند و دانشگاه هم کمک می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.