چهارمین بانک بزرگ جهان، اولین وام روی بلاک چین را صادر کرد !Reviewed by محمد آذرنیوار on Jul 31Rating: 5.0

براساس اعلام منابع محلی، بانک کشاورزی چین (ABC) که از نظر دارایی‌ چهارمین بانک بزرگ جهان محسوب می‌شود، اولین وام بر روی بلاک چین را صادر کرد.

بانک دولتی ABC چین که خود را یکی از برزگترین بانک‌های وام دهنده چین و جهان می‌نامد، اعلام کرد که برای اولین بار یک وام ۳۰۰,۰۰۰ دلاری با وثیقه یک قطعه زمین کشاورزی روی بلاک چین صادر کرده است.

براساس اعلام منابع محلی، به منظور تسهیل فرایندهای وام دهی، این بلاک چین بین نهادهای دیگر مانند بانک‌های تجاری، شعبه استانی بانک خلق چین و اداره منابع محلی به اشتراک گذاشته شده است و آن‌‌ها هم می‌توانند در این بلاک چین به صورت محدود و در صورت لزوم برای تایید اطلاعات نقش داشته باشند.

چهارمین بانک بزرگ جهان، اولین وام روی بلاک چین را صادر کرد !

این بانک اعلام کرد که در آینده انواع وام‌های مختلف در این بلاک چین پرداخت خواهد شد. این سیستم به بانک ABC کمک می‌کند تا علاوه بر اعتماد بیشتر مشتریان، از تقلب و گرفتن وام در شعبه‌های مختلف با یک وثیقه جلوگیری شود. بر این اساس از فساد‌های مالی احتمالی در این بانک به شدت کاسته خواهد شد و وام فقط به دارندگان وثیقه معتبر تعلق خواهد گرفت.

چین علیرغم اینکه با ارزهای دیجیتال به شدت مخالف است اما به کاربرد فناوری زیرساختی آن‌ها یعنی بلاک چین در صنایع مختلف به شدت علاقه‌مند است و همچنان به پذیرش این فناوری با سرعت قابل توجهی ادامه می‌دهد. دولت چین در تلاش است تا در سال آینده استانداردهای این صنعت را به عموم ارائه دهد.

در ماه جاری میلادی کمیته بین المللی استاندارد سازی (ISO) و کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC) چین اعلام کردند که آن‌ها کارگروهی را برای تحقیقات در بحث استانداردسازی اینترنت اشیا و فناوری بلاک چین رهبری می‌کنند.

print

دیدگاه تان را بنویسید