گواهی ثبت‌ اختراع جدیدی نشان می‌دهد که والمارت، غول خرده‌فروشی آمریکایی، در پی ایجاد ارز دیجیتال مخصوص خود با پشتوانه دلار آمریکا است؛ ارز دیجیتالی که قرار است شبیه لیبرای فیسبوک باشد. 

بنا بر گزارش کوین تلگراف و به نقل از دفتر ثبت اختراعات و نشان‌های تجاری آمریکا در روز ۱ آگوست (۱۰ مرداد)، گواهی شماره ۲۰۱۹۰۲۳۶۵۶۴ با عنوان «سیستم و روشی برای ارز دیجیتال بر پایه بلاک چین» به ثبت رسیده است. در این سند آمده است:

ایجاد یک ارز دیجیتال که یک واحد آن به یک واحد از یک ارز رایج وابسته است؛ ذخیره اطلاعات یک واحد از ارز دیجیتال بر روی یک بلاک از بلاک چین؛ خرید و پرداخت به‌ وسیله یک واحد از ارز دیجیتال.

والمارت در توضحیات این پروژه جدید خود از کارمزد صفر یا نزدیک به صفر برای ذخیره ارزش کاربران صحبت کرده و می‌افزاید که امکان تبدیل سرمایه‌ها به ارزهای رایج توسط مراکز و شرکای منتخب امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین کاربران می‌توانند نسبت به مشاهده تبلیغات نیز تصمیم بگیرند.

در ادامه توضیحات به کاربرد راحت و امکان استفاده از این ارز در همه‌ جا اشاره شده و باتوجه به ارتباط آن با دلار آمریکا، می‌توان به‌سادگی به سپرده‌گذاری یا برداشت آن اقدام کرد. این احتمال نیز وجود دارد که ارز دیجیتال والمارت به‌جای پشتوانه‌سازی با دلار، به‌ وسیله یک ارز دیجیتال دیگر پشتوانه‌سازی شود.

غول خرده‌فروشی آمریکایی ارز دیجیتال خود را عرضه خواهد کرد

در پروژه والمارت از کارمزدهای نزدیک به صفر صحبت شده و کسانی که سیستم‌های بانکداری را پرهزینه می‌دانند می‌توانند از موسساتی نظیر والمارت برای مدیریت ثروت خود بهره ببرند، جایی که می‌تواند اکثر نیازهای روزمره مالی و محصولات مورد نیاز هر‌روزه‌ی آنها را تامین کند.

والمارت از ارز دیجیتال خود با عنوان «ارز دیجیتال حفاظت شده توسط بلاک چین» نیز یاد می‌کند و ادعا می‌کند با استفاده‌کردن از آنها به جای کارت‌های اعتباری بانک‌ها بیشتر به چالش کشیده می‌شوند:

این ارز دیجیتال، می‌تواند به عنوان اعتبار انسانی عمل کند. به‌نحوی که یک فرد، خود نسبت به ارزش دارایی‌های دیجیتالی‌اش به‌مانند یک کارت اعتباری عمل می‌کند.

در ادامه والمارت دورنمای وسیع‌تری از پروژه خود ترسیم می‌کند و اکوسیستم مبتنی بر بلاک چین خود را وسیله‌ای برای ایجاد محلی به‌منظور تبادل ارزش و جمع‌سپاری می‌داند.

بدین ترتیب این امکان برای کاربران به‌وجود خواهد آمد که از این پلتفرم برای خود یا برای دیگران، کالا یا خدمات خریداری کرده و برای تعمیرات‌شان برای مدت زمان معینی تعمیرکار یا فردی دیگری را استخدام کنند.

این در حالی است که فیس‌بوک هم با پروژه‌ای مشابه و با هدف ایجاد یک شبکه ارز دیجیتال، قصد دارد تبادلات مالی بین‌المللی را با کارمرزدهای بسیار کمتر تسهیل کند، اما در حال حاضر مشکلات قانون‌گذاری گریبانش را گرفته است.

درمورد والمارت، پروژه‌ بلاک چینی‌اش بر حوزه‌های «مدیرت زنجیره تامین»، «بازار مصرف‌کننده» و «ابزارهای هوشمند»، متمرکز است.

[تعداد: 2    میانگین: 3/5]

دیدگاه تان را بنویسید