به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی در کانال تلگرامی خود نوشت:

«بهترین واژه در توصیف فضای خبری امروز ایران، به پیشنهاد بنده ، " اغتشاش اطلاعات" است . نه گردش اطلاعات . این وضعیت ناشی از ازکار افتادگی رسانه های رسمی است . 

ناکارآمدی کامل صدا و سیما و وضعیت دشوار و توانفرسای مطبوعات ،کار توزیع اطلاعات را تا حد زیادی به فضای مجازی ، خصوصاً تلگرام و توئیتر و اینستاگرام سپرده است . 

به مردمان عادی نمی شود خرده ای گرفت که چرا در انتشار اخبار و اطلاعات، خطا می روند و چیزهایی مانند میزان صحت اخبار یا امور اخلاق رسانه ای را رعایت  نمی کنند . کار آنها نیست و طبعاً به این رموز رسانه ای آشنا نیستند . 

در اوضاعی که تلویزیون گوشش بدهکار نیست و مطبوعات همچنان مجبور به تحمل تنگناها هستند،  در بهبود این وضعیت ، روزنامه نگارانی که در فضای مجازی ، مانند دیگران فعالیت می کنند، می توانند تا اندازه ای مؤثر باشند . 

روزنامه نگار ایرانی، سختی های زیادی را در کار خودش تحمل می کند . از سختی های اقتصادی تا تهدیدهای سیاسی و غیره . خوب است که این را هم توجه کند که از تجربه و دانش روزنامه نگاری خود در مطالبی که در توئیتر و تلگرام و اینستاگرام می گذارد استفاده کند . در مطالب نوشتاری یا تصویری که در فضای مجازی می گذارد با رعایت موازین حرفه ای کاری کند که کاربران غیرروزنامه نگار فضای مجازی چیزهایی مثل میزان صحت خبر ، آثار اجتماعی خبر ، رعایت انصاف در خبر ، پرهیز از تحقیر اشخاص ، خشونت ستیزی ، حقوق شخصی آدمها ، حریم خصوصی و این دست چیزها را ، عملاً از صفحات روزنامه نگاران در فضای مجازی بیاموزند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.