به گزارش جماران؛ علیرضا رحیمی، نماینده تهران مجلس شورای اسلامی، در کانال تلگرامی خود نوشت:

«با وضعیت ساختاری نظارت بر برنامه های رسانه ملی و عملکرد آن، بنظر میرسد در تخلفات محرز صدا و سیما و نقض حقوق شهروندان در شبکه ها و برنامه های تلویزیونی امیدی به اقدام موثر شورای نظارت بر صدا و سیما وجود ندارد.

ساختار ناقص و ناکارآمد شورای نظارت در عمل صدا و سیما را در مدیریت و عملکرد بدون نظارت محسوس و موثر رها کرده است این وضعیت در شرایطی ایجاد شده که سختگیریها و تحفظهایی در سطوح پایین برنامه سازان و تهیه کنندگان همچنان در جریان است.

نمایندگان ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما در دو سال گذشته هیچ گزارشی از نظارتهای آن شورا (نه بصورت مصداقی و نه موضوعی) به صحن ارائه نکرده اند.

شورای نظارت بر صدا و سیما مرجعیت قانونی و ساختار لازم برای رسیدگی به شکایات مخاطبین و شهروندان از برنامه های صدا و سیما در موارد نقض حقوق شهروندان را ندارد.

ساختار و فرآیند نظارت بر صدا و سیما بلحاظ قانونی و مدیریتی نیاز به اصلاح اساسی دارد اما غفلت و مقاومت توامان مانع از انجام چنین اصلاحاتی در گذشته شده است.

در وضعیت انحصار رسانه ملی و چرخه ناکارآمدی و نقض اساسی نظارتی، نباید مخاطبین و مردم را در نارضایتی از عملکرد صدا سیما، بی پناه و مستاصل رها کرد.

اصول اولیه اخلاقی و کرامت مردم و شهروندان در برنامه های مختلف بارها نقض شده و موضوعات بدون پاسخگویی مدیران رسانه ملی و ناظرین مسکوت مانده اند.

بدلیل چرخه معیوب نظارت، تغییرات مدیریتی در شبکه های سیما بهبودی در وضعیت جاری برنامه ها ایجاد نخواهد کرد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.