پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

کانال تلگرامی؛

خدمت شیرین

به گزارش جماران؛ دکتر هاشمی وزیر بهداشت در کانال تلگرامی خود نوشت:

«یکی از مهمترین اهداف طرح تحول سلامت، دسترسی به خدمات سلامت، با کیفیت مناسب برای تمام گروه‌های درآمدی است و این که هیچ گروهی به دلیل نداشتن درآمد کافی از دریافت این خدمات محروم نشود.

تحلیل‌ها نشان می ‌دهد اجرای این طرح، بهره‌مندی قشر کم ‎درآمد از خدمات سلامت را در پی داشته است؛ چنان که پیش از طرح تحول سلامت، پوشش بیمه این افراد حدود 77 درصد بود و اینک بیش از 93 درصد ایشان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفته‎اند؛ عدم مراجعه برای دریافت خدمات سلامت به دلیل نداشتن توان مالی نیز به کمتر از یک درصد جمعیت رسیده است. 

بنابراین با انجام این اقدام، ضمن گسترش دسترسی به خدمات سلامت، حفاظت مالی مناسب نیز به طوری فراهم شده که بعد از دریافت خدمت، هیچ فردی به دلیل هزینه های سلامت دچار مشکل مالی نشود.

متاسفانه بخش عمده‌ای از کارگران شریف که نیروی کار و تولید کشور را تشکیل می‎دهند نیز در گروه جمعیتی کم درآمد قرار دارند.

در چنین شرایطی، من و همکارانم خرسندیم که ضمن تبریک روز کارگر، اعلام کنیم بیش از 65 درصد خدمات درمانی کارگران عزیز، توسط بیمارستان‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شده و می‎شود.

همچنین خدمت به این بزرگواران و خانواده‎های ارجمندشان را همواره وظیفه خود می‎دانیم؛ خدمت‎گزاری شیرینی که مایه مباهات یکایک ما بوده و خواهد بود».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.