بیایید امسال با انقلابی در سنت طبیعت گردی و به جای «سیزده به در سنتی » و خوردن و‌خوابیدن و خرد کردن« طبیعت » ، ضمن پرهیز از رفتارهای مخرب طبیعت و کنار گذاشتن «طبیعت گردی تخریبی » ، فقط برای جمع کردن «زباله » از طبیعت به طبیعت برویم

به گزارش جماران؛ سید محمود نجاتی حسینی در کانال تلگرامی خود نوشت:

طبیعت مخلوق خداوند و‌مانوس انسان است .

هر سال در بهار ، طبیعت خداوند  با «سبزه و سبزی» به زیست ما رونق بهاری  و طراوت و شادی و سرزندگی می بخشد .

 اما ما ، هر سال در روزهای تعطیلی سنتی سال نو و در  فروردین ماه   با« تخریب طبیعت » سال نو را می آغازیم! که معمایی است عجیب و غریب !؟ و مساله ای است هنوز حل نشده !؟
 
 در این میان خصوصا چند دهه است که‌  ایرانیان روز سیزده فروردین هر سال نو را که« روز طبیعت » نامیده شده است خوش بختانه  به تفرج و‌تفریح و متاسفانه به « تخریب » طبیعت سپری می کنند !؟ 

بخشی ازنتایج این تخریب سنتی !؟ سالانه طبیعت ، علاوه بر آتش زدن درختان ! و گره زدن سبزه زارها !  تولید میلیون ها تن «زباله » است .

بیایید امسال با انقلابی در سنت طبیعت گردی و  به جای «سیزده به در سنتی » و خوردن و‌خوابیدن و خرد کردن« طبیعت »  ، ضمن پرهیز از رفتارهای مخرب طبیعت و کنار گذاشتن «طبیعت گردی تخریبی » ، فقط برای جمع کردن «زباله » از طبیعت به طبیعت  برویم .

بیایید سیزده  به در ۹۷ را به «زباله به در از طبیعت » تبدیل کنیم تا این سنت انقلابی ، الگویی شود برای «رفتار زیست محیطی مدنی» با «طبیعت» از سوی نسل های کودک و‌نوجوان و‌جوان و میانسال و کهنسال در طول امسال و سال های بعد .

پاینده ایران ،پوینده ملت،سرزنده طبیعت
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.