با فرارسیدن هفته دفاع مقدس صفحه اینستاگرامی آیت الله العظمی صانعی تصاویر دیده نشده و کمتر دیده شده ای از این مرجع عالیقدر را منتشر کرد

 به گزارش جماران، صفحه اینستاگرامی آیت الله العظمی صانعی با انتشار تصاویری از سالهای جنگ با انتشار یک خاطره نوشت: 

یکی از روحانیون و فضلا که خود برادر شهید و از جانبازان دفاع مقدس است نقل می ‌کند که من در اوایل دهه 60 (ایام جنگ) در مدرسه فیضیه (مدرس زیر کتابخانه) حدوداً یک ساعت قبل از ظهر نماز می ‌خواندم. یکی از آقایانی که امروز داعیه دار انقلاب و مدعی ولایت مداری است به بنده رسید و سؤال کرد شما خیلی نماز می‌ خوانی و این چه نمازی است؟ من عرض کردم، نماز استیجاری است. فرمود: چرا نماز استیجاری؟ گفتم برای رفع مشکل مالی ناچارم که نماز استیجاری بخوانم، چون شهریه من و جمعی از دوستانم را به خاطر حضور در جبهه قطع کرده‌ اند و حجره‌ هایمان را نیز گرفته ‌اند، ایشان گفتند: بهتر است نمازهای گذشته خودتان را قضا نمایید. گفتم تا به یاد دارم از زمان بلوغ تا الآن نمازهایم قضا نشده است، ایشان گفتند: چرا نداری؟ همین رفتن به جبهه سفر معصیت است، چرا که شما طلبه شده ‌اید که درس بخوانید و علوم اهل بیت (علیهم السلام) را تعلیم ببینید و رفتن به جبهه خلاف هدف و معصیت است. گفتم: حضرت امام فرموده: «رفتن به جبهه برای کسی که عذر ندارد، واجب است». ایشان گفتند: شما چه کار به خمینی داری؟! ببین بقیه چه می‌ گویند. روایت «خُذ بما اشتهر بین اصحابک»، برای همین موارد است، یک نفر در مقابل این همه؟! ... این یک برخورد بود. 
برخورد دیگر اینکه در سالهای آخر جنگ بود، یکی از دوستان گفت به منزل آیت الله صانعی می ‌روم گفتم برای چه؟ گفت ایشان به طلبه ‌هایی که به جبهه رفته‌ اند شهریه می ‌دهند. 
حال ملاحظه کنید شخصی که امروز سنگ نظام و ارزشها را به سینه می ‌زند، آن روز، رفتن به جبهه را حرام می ‌دانست؛ و عالم بزرگواری چون آیت الله صانعی که مشخصاً برای جبهه رفته ‌ها، ایثارگران و جانبازان عزیز، خصوصیت قائل بود و این روش آیت الله العظمی صانعی تا چندین سال بعد از جنگ هم ـ که هنوز شهریه ایشان عمومی نشده بود ـ برای طلبه ‌ها و روحانیون جبهه رفته ادامه داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.