مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار مستندی از عوارض و عواقب ساخت سد ایلیسو در ترکیه بر روی رودخانه فرات یک بار دیگر نسبت به ساخت این سد و عوارض زیست محیطی آن برای 25 استان ایران هشدار داد.

به گزارش جماران، محمد درویش در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مخالفت با ساخت سد ایلیسو نشانه چیست؟

ترکیه با اتمام پروژه ساخت #سد_ایلیسو، فقط میراث جهانی ۱۲ هزارساله بشری را در #حسن_کیفنابود نمی کند؛ بل؛ تیر خلاصی به تاب آوری میانروردان یا #بین_النهرین شلیک خواهد کرد؛ تیر خلاصی که دودش به دلیل مسیر باد غالب، دستکم مردم ۲۵ استان ما را درگیر ساخته و می سازد.

مخالفت با چنین اقدامی، بیانیه ای رسا از جانب مردم منطقه نسبت به پایان دادن به غلبه تفکر سازه ای در مدیریت آب است. بنابراین، هرچقدر شمار امضاکنندگان پتیشن #نجات_میانرودان بیشتر شود، صدای ما در مخالفت با ساخت سدهایی مشابه در #سوربه، #عراق، #ایران و #افغانستان رساتر خواهد شد. ما باید نشان دهیم: همانگونه که منتقد سدهایی چون شفارود، پل رود، هراز، گلورد، لاسک، گتوند، خرسان ۳، بختیاری، استقلال، شهید مدنی و ... هستیم؛ تحمل چنین آزمندیهای نابخردانه ای را در خارج از مرزهای ایران هم نمی دهیم. .
 پنج شنبه این هفته بیننده برنامه #طبیعت_۳۶۰ از شبکه دوم سیما باشید که در آن، مفصلاً به این پویش پرداخته ام. لطفا شما هم به جمع بیش از ۱۲۹ هزار حامیان #نجات_میانرودان بپیوندید و تا می توانید این پیام را در بین هموطنان خود به اشتراک نهید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.