نوه گرامی امام خمینی روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت.


به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین اشراقی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز هجدهمین سالی است که هفدهم مرداد به یاد شهید محمود صارمی «روز خبرنگار» نامگذاری شده است. از آن زمان تاکنون همه ساله این روز توسط دستگاههای رسمی مختلف، گرامی داشته می شود و معمولا مراسم متعددی را به همین مناسبت شاهد هستیم.
بدون شک همانگونه که "خبر" معنایی پر دامنه دارد، خبرنگار نیز حامل مفاهیم و مسئولیت های سنگینى در قبال جامعه، تاریخ و وجدان خویش است. 
دشواری کار خبرنگار در اینجاست که او در چارچوب قوانین یا محدودیت های احتمالی باید بتواند حرف خویش و صدای مردمش را بیان کند.
البته نباید فراموش کرد که پاسداشت واقعی قشر فرهیخته خبرنگاران در گرو «پاسخگویی» به آنان و فراهم ساختن محیطی آرام و امن برای ایفای مسئولیت شان در قبال جامعه است.
در دنیای امروز که با ورود پر قدرت فضای مجازی، هر شهروند تبدیل به یک خبرنگار شده است، پنهان کردن حقایق دشوارتر از پیش است، گرچه هنوز نیازمند خبرنگاران زبده ای هستیم که با تسلط بر حوزه های گوناگون اجتماعی توانایی بازگویی واقعیات جامعه و انعکاس آن به مردم و مدیران جامعه را داشته باشند.
به امید روزی که خبرنگاران و روزنامه نگاران جسور، اخلاق مدار و متخصص در حوزه های تخصصی مختلف بیش از پیش بتوانند در جامعه ایران بدرخشند و ضمن نمایندگی افکار عمومی، در جهت تنویر آنها بکوشند.

روز خبرنگار مبارک

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.