هرچند شاید حضور یا عدم حضور اهمیت چندانی نداشته باشد ،اما برای عامه ی مردم وکسانی که با مشارکت خود در انتخابات به مشروعیت ومقبولیت نظام در داخل خارج افزوده اند ،این پرسش پیش می آید که رای ما چه فایده ای دارد؟

به گزارش جماران جلال جلالی زاده نماینده اسبق مجلس در کانال تلگرام خود نوشت: 

فکرنکنم کسی از این نوشته ی بنده ی حقیر سرا پا تقصیر ،که معترف به خطاها و واشتباهات زیادی در زندگی ونادم وپشیمان از گناهان وخطاهای آشکارونهان است  ایراد واعتراضی داشته باشد، بارها گفته ام : ما همه ایرانی هستیم و حضور گسترده ی  ما در انتخابات ریاست جمهوری که همیشه تعیین کننده ی طرف پیروز است ،بهترین دلیل بر وجود حضور وحیا ت طبیعی وسیاسی ماست، 

اما عدم حضور وبروز  در محافل ومجالس ویا سهیم نبودن در نتایج  وثمره ی تلاش ها وآرای ریخته شده به صندوق ها موجب دلسردی مردم واحساس تبعیض ونامحرم شمردن تلقی می شود.

امروز که مراسم تنفیذ را از تلویزیون مشاهده می کردم وبا ذره بین دنبال افراد اهل سنت می گشتم ،جز یک نفر که به آقای روحانی رای نداده کس دیگری را نیافتم ،واین غیبت اهل سنت که جمعیت بسیار زیادی هم هستند درچنین مواردی موجب ایجاد شبهه وگاهی بدبینی و نارضایتی می شود

هرچند شاید حضور یا عدم حضور اهمیت چندانی نداشته باشد ،اما برای عامه ی مردم وکسانی که با مشارکت خود در انتخابات به مشروعیت ومقبولیت نظام در داخل خارج افزوده اند ،این پرسش پیش می آید که رای ما چه فایده ای دارد؟ وما در این کشور چه جایگاه ونقشی داریم؟ ورای ما جز در بالا بردن کمیت چه فایده ای دارد؟

 حضور یک یا دونفر از اهل سنت در مراسم تنفیذ یا تحلیف، واگذاری مسئولیت ویا پست ومقام نیست که از نظر شرعی حرام ویا به گفته  ی وزیر محترم کشور جناب آقای رحمانی فضلی به حجت نرسیده باشد،

کاش حداقل در چنین مواردی که نگاه همه ی بینندگان به شبکه های صدا و سیماست ،برای دلخوشی پانزده ملیون نفر از اهل سنت وشش ونیم ملیون رای دهنده ،ویا در انظار جهانیان ومردم منطقه هم شده ،یکی از علمای اهل سنت ،یک دانشگاهی ،یکی از ایثا گران،سربازی ،کارگری و......درمیان جمع می بودندوقطعا جار ا برای افراد حاضر تنگ نمی کردند.

من نمی دانم مسئولان وسیاستگزاران کشور ما تا کی نمی خواهند به این مسائل ساده توجهی نکنند وبه حقوق شهروندی همه ی هموطنان بی مبالات باشند وازاین نکته تغافل و تجاهل نمایند که ریاست جمهور رئیس جمهور همه ایرانیان است و همانگونه که باید به همگان وجمهور نگاه یکسانی داشته باشد ،در مراسم تنفیذ وتحلیفش نمادی لطیفی از حامیان ورای دهندگانش باشند .

این هم ،هفته وحدت نیست که با شعار برگزار شود ،بلکه حقی است که باید با حضور مردم وشهروندان درهمه ی مراحل ادا  وایفا شود.

مراد ما نصیحت بود وگفتیم.               حوالت با خدا کردیم رفتیم

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.