رئیس سازمان محیط زیست با انتشار تصویری از افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان اسلامشهر که صبح امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح شده است به اهمیت این تصفیه خانه ها در مدیریت منابع آبی کشور پرداخت.

به گزارش جماران، معصومه ابتکار در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تصفیه خانه فاضلاب شهرستان اسلامشهر که امروز صبح افتتاح شد تقریبا چهلمین راه اندازی تصفیه خانه های بزرگ فاضلاب در دولت یازدهم است که در مجموع ۱/۱ دهم میلیون متر مکعب فاضلاب را تصفیه می کند. 

با ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب مسئله سرگردانی فاضلاب ها در محیط و آلودگی های فراوان ناشی از آن، همچنین آلودگی منابع آب ساماندهی می شود. از سوی دیگر وقتی فاضلاب جمع آوری و در تصفیه خانه تصفیه می شود، می توان از پساب آن در فرآیند های کشاورزی و صنعتی و فضای سبز و احیای تالاب ها استفاده کرد و این فناوری جدیدی است که در کشورهای پیشرفته سبب مدیریت منابع آب شده است. 

با توجه به مسایل ناشی از خشکسالی و ضرورت مدیریت منابع آب، در سه چهار سال اخیر تلاش های زیادی در این مورد شده است. 

دیروز هم در مراسم افتتاح طرح تولید غشاهای صنعت تصفیه آب و فاضلاب یا فیلتر تصفیه آب ساخت داخل که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران در شهرک تحقیقاتی کاوش افتتاح شد، حضور داشتم. این از جمله طرح هایی است که نشان می دهد برای دست‌اندرکاران صنعت و کشاورزی زیرساخت های بهره مندی از راهکارهای پایدار برای حفظ منابع و توسعه تولید همراه با نگهداری از منابع زیست‌محیطی فراهم می شود؛ انشاالله

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.