وزیر علوم دولت اصلاحات با اشاره به تقدیر اخیر از بهزاد نبوی خاطره ای از فعالیت های او در دوران انقلاب بیان کرده است.

به گزارش جماران مصطفی معین در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: "چریک پیر اصلاحات" اخیراً به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، از آقای مهندس بهزاد نبوی وزیر صنایع سنگین و مسئول ستاد بسیج اقتصادی زمان جنگ، به عنوان "مرد سیاست و اقتصاد" تقدیر به عمل آمد. من هم از فرصت استفاده می کنم و برای تجدید ارادت و سپاسگزاری از این چریک پیر انقلاب و اکنون پیر اصلاحات ، چند جمله ای می نویسم.
۱- سابقه آشنائی و دوستی ما به زمان وزارت ایشان و نمایندگی من در دوره اول مجلس(۱۳۶۱-۶۳) بر میگردد. در آن هنگام ایشان به دلایلی چند از جمله وارد کردن تعدادی "پاترول"(به عنوان خودروی لوکس و تشریفاتی!) مورد استیضاح قرار گرفته بود که البته موفق به گرفتن رای اعتماد مجدد از مجلس گردید.
۲- در سال های ۱۳۷۳-۷۶ که سخنگوئی و مدیریت "شورای هماهنگی گروههای خط امام"(بیش از ۱۲ گروه سیاسی - جبهه اصلاحات کنونی) را بر عهده داشتم، این ارتباط و همکاری سیاسی تا انتخابات ۲ خرداد ۱۳۷۶ و تشکیل دولت اصلاحات بنحو ثمربخشی ادامه یافت.
۳- در سال ۱۳۸۴ و انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری، ایشان عضویت در شورای عالی ستاد انتخاباتی من و مسئولیت امور استان های آن را پذیرفتند. این مسئولیت پذیری که با از خود گذشتگی همراه بود در زمانی بود که او دوره نقاهت بعد از عمل جراحی قلب را می گذراند. در انجام همین فعالیت های انتخاباتی و در سفر قم بود که مهندس نبوی مورد مهرورزی جهال زمان و دلواپسان پول و قدرت قرار گرفت و مجروح شد.
۴- همگی شما داستان اندوهبار انتخابات ۸۸ ، به زندان افتادن چندین ساله او و دیگر اصلاح طلبان و شکسته شدن این چریک پیر و دلیر انقلاب را که زندانی ابد رژیم گذشته نیز بود میدانید و نیازی به تکرار آن نمی بینم. اکنون برای این راست قامت عرصه حیات و هدفداری و مقاومت، همسر و خانواده گرامی و همرزمان گرانقدرش، سلامتی و توفیق بیش از پیش الهی را خواستارم

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.