وزیر علوم دولت اصلاحات با اشاره به اتفاقات مهم چند روز اخیر در خارج و داخل کشور بر نیاز به وحدت و یکپارچگی و اقتدار ملی و کمک به تقویت و تداوم مسئولیت های دولت روحانی بیش از هر زمان دیگر یتاکید کرد

به گزارش جماران، مصطفی معین در اینستاگرام خود نوشت: تامل و نیم نگاهی به چند خبر و رویداد روزهای اخیر در داخل و خارج ایران، که بی ارتباط هم نیستند، می تواند درس آموز و پیش گیرنده از خطرات بعدی باشد!

۱- حمله موشکی آمریکا(ترامپ) به سوریه به عنوان دفاع از حقوق بشر(مصدومین و قربانیان جنایت شیمیائی در خان شیخون) و در ادامه حمایت از داعش و نابودی زیرساخت های اقتصادی و دفاعی آن کشور

۲- به رسمیت شناختن بیت المقدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی(حتی قبل از آمریکا و کشورهای اروپائی) توسط روسیه (پوتین)

۳- مصاحبه مطبوعاتی پدیده سده - ۲۱ برای معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری خود، که مطابق معمول با ضد و نقیض گوئی، هتاکی و دروغ همراه بود! کسی که از او به عنوان نمادی از فریب، فساد و تخریب فرهنگ و اخلاق و اقتصاد و منافع ملی؛ آن هم به نام دین و ملت و انقلاب یاد شده و یاد خواهد شد! و با تاسف رسانه های اصلاح طلب مثل گذشته، دوباره تریبونی رایگان برای این هرزه درائی ها شدند!

۴- خبر اجماع مدعیان اصول گرائی(جمنا) بر پیشنهاد ۵ نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری، خبر دیگر داخلی بود. سوابق و عملکرد گذشته افراد پیشنهادی، در واقع نشان دهنده پایداری این جناح سیاسی بر تفکر و رویکردی است که دین را در برابر آزادی انسان و عدالت را در تعارض با توسعه و پیشرفت کشور قرار می دهد و بی ثباتی و تنش را بر حاکمیت قانون و دموکراسی ترجیح می دهد. رویکردی که عملا" راه را برای گسترش فرهنگ ظاهرگرائی، افراطی گری، قدرت طلبی و خشونت به عنوان انقلابی گری هموار کرده و خواهد کرد!

۵- سوءتدبیر و عدول از "سیاست نه شرقی و نه غربی" یا موازنه منفی در سیاست خارجی کشور، که در تضاد با شعارهای آرمانی و تاریخی ملت و منافع و امنیت ملی است، ادامه دارد. این است که اکنون با واقعیت هائی چون افزایش خطر رژیم صهیونیستی با تحکیم موقعیت و رسمیت بیش از پیش آن و گسترش پیوندهایش با دولت های عرب و ارتجاعی منطقه روبرو هستیم!

در این شرایط پر مخاطره ملی از نظر بحران های به جای مانده از دولت قبلی و چالش های منطقه ای و جهانی کشور، نیاز به وحدت و یکپارچگی و اقتدار ملی و کمک به تقویت و تداوم مسئولیت های دولت روحانی بیش از هر زمانی ضروری است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.