گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

ابوترابی فرد: امیدوارم یک انتخابات مبتنی بر اخلاق و به دور از رفتارهای زاویه دار از اصول و ارزشهای اخلاقی را شاهد باشیم/ نامزد نمی شوم

هر چند در این دوران ما با مصیبت های سختی نظیر ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی روبرو شدیم اما رحمت الهی همچنان این ملت را در آغوش لطف حق حفظ خواهد کرد و امیدواریم که انقلاب با عزّت و اقتدار از این فراز و نشیب های پیش رو هم عبور کند و سال 1396 یکی از قله های اقتدار، همدلی، همبستگی و وحدت ملت عزیز باشد.

نائب رئیس اول مجلس نهم با بیان این که امیدوارم  یک انتخابات مبتنی بر اخلاق و به دور از رفتارهای زاویه دار از اصول و ارزشهای اخلاقی را شاهد باشیم، گفت: مهمترین ویژگی رئیس جمهور منتخب باید این باشد  که به راه و اندیشه های امام در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وفادار باشند و این راه را ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد در گفت و گو با خبرنگار جماران در پاسخ به این سوال که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در ابتدای سال 96 این سال را چگونه می بینید، اظهار کرد: تاریخ انقلاب اسلامی بیان گر این واقعیت بوده که عنایات ویژه خداوند متعال همیشه هادی، و پاسدار ملت، اسلام و انقلاب اسلامی است. امام بزرگوار در بیاناتشان به این حقیقت اشاره می فرمودند که  حضور پر شکوه  ملت ایران در مبارزه با دیکتاتوری شاه که دل ها را متوجه این حرکت الهام بخش نموده است، علامت عنایت ویژه خدا به این مردم و انقلاب است.

وی ادامه داد: پیروزی ملت عزیز در دوران دفاع مقدس یکی دیگر از این عنایات بود. به طور کلی به نظر من حضور امام بزرگوار در این مقطع از تاریخ علامت روشنی بر توجه ویژه خدای متعال به ملت عزیز و هدایت انقلاب بعد از ارتحال امام عظیم الشأن و گذر انقلاب از فراز و نشیب ها با اقتدار و نیز علامت تداوم رحمت الهی است.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: این که می بینیم بعد از امام بزرگوار یکی از شاگردان و فرزندان هوشمند و دل باخته و مقاوم در راه امام بزرگوار سکاندار انقلاب اسلامی است، نشانه عنایت و رحمت خدای متعال به این انقلاب است. بنده به این نگاه اعتقاد راسخ دارم؛ هر چند در این دوران ما با مصیبت های سختی نظیر ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی روبرو شدیم اما رحمت الهی همچنان این  ملت را در آغوش لطف حق حفظ خواهد کرد و انشالله امیدواریم  که انقلاب با عزّت و اقتدار از این فراز و نشیب های پیش رو هم عبور کند و سال 1396 یکی از قله های اقتدار، همدلی، همبستگی و وحدت ملت عزیز باشد.

نائب رئیس مجلس نهم همچنین در پاسخ به این سوال که ترکیب حضور اصولگرایان در مقابل آقای روحانی  در انتخابات 29 اردیبهشت چگونه خواهد بود، اظهار کرد: بنده واقعاً معتقدم که انقلاب در این دوران یکی از فرصت های ارزشمند را برای افزایش ظرفیت خود پیش رو دارد و این فرصت هم انتخابات است.

وی افزود: تاریخ جمهوری اسلامی مخصوصاً در سال های اخیر نشان داده است که انتخابات ریاست جمهوری به وحدت و همدلی ملت کمک کرده است. بنده امیدم بر این است که اولاً در انتخابات 96 بالاترین سطح مشارکت مردم را تجربه کند و یک انتخابات مبتنی بر اخلاق وبه  دور از رفتارهای زاویه دار از اصول و ارزشهای اخلاقی  را پیش رو داشته باشیم و انشاالله یک دولت با نشاط و با قدرت، حرکت انقلاب را همچنان تداوم ببخشد.

این فعال اصولگرا مهمترین خصوصیت رئیس جمهور منتخب را وفاداری به راه و اندیشه های امام(س) در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: کسی که انتخاب می شود باید این راه را ادامه دهد.

وی در پایان در خصوص کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری گفت: خیر، بنده تصمیمی برای کاندیداتوری ندارم. اما در قالب جمعیت مردمی انقلاب(جمنا) در خدمت مردم عزیز هستم و به احتمال زیاد پنج نفر را در نهایت برای حضور در انتخابات معرفی خواهیم کرد و از بین این پنج نفر یک نفر در رقابت پایانی حضور خواهد داشت.

گفتگو از: فرهاد فتحی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.