حذف عکس آیت‌الله خمینی از پوستر تبلیغاتی مربوط به یک فهرست انتخاباتی اعضای جبهۀ پایداری و نزدیکان آن، سبب واکنش منفی برخی محافل سیاسی حامی آیت‌الله شده است. به نظر من اما، حذف یک چهره، صادقانه‌تر از تحریف عقاید و عملکرد او و سینه‌زدن ریاکارانه زیر پرچم آن است.

به گزارش جماران؛ احمدزیدآبادی، فعال سیاسی و روزنامه نگار در کانال تلگرامی خود نوشت:

حذف عکس آیت‌الله خمینی از پوستر تبلیغاتی مربوط به یک فهرست انتخاباتی اعضای جبهۀ پایداری و نزدیکان آن، سبب واکنش منفی برخی محافل سیاسی حامی آیت‌الله شده است.

به نظر من اما، حذف یک چهره، صادقانه‌تر از تحریف عقاید و عملکرد او و سینه‌زدن ریاکارانه زیر پرچم آن است.

مرحوم آیت‌الله خمینی هر چه بود و هر چه کرد، انصافاً به تفسیر و تعبیری که پایداری‌ها از افکار و عملکرد او به دست می‌دهند، شباهت زیادی نداشت.

آقای خمینی اگر گامی در جهت شدت‌عمل در برابر منتقدان و مخالفانش برمی‌داشت، قدمی هم در راه تعدیل وضعیت می‌گذاشت. نمونۀ روشن آن، بیانیۀ 8 ماده‌ای او در سال 1361 بعد از حدود یک سال و نیم فشار و اختناقِ ناشی از گرفتار شدن کشور در اعلام جنگ مسلحانۀ سازمان مجاهدین است.

پایداری‌ها و نیروهای همسو با آنها اما چهره‌ای از مرحوم آقای خمینی ترسیم می‌کنند که گویی او جز شدت‌عمل فزاینده و روزافزون در دو حوزۀ داخلی و خارجی، چیز دیگری در کارنامه‌اش نداشته است. از همین رو به نظر من عکس او را از فهرست های انتخاباتی خود حذف کنند، صادقانه تر از این است که خود را "پیرو خط امام" معرفی کنند!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.