امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بامداد امروز (پنج‌شنبه) به وقت تهران برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ارتباط با موضوع فلسطین وارد نیویورک شد، نوشت: در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای توقف جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه تلاش می‌شود.

به گزارش جماران؛ «حسین امیرعبداللهیان» در صحفه خود در شبکه اجتماعی ایکس و ساعاتی پیش از حضور در این نشست و سخنرانی آن نوشت: «امروز طی سخنرانی، دیدگاه‌ کشورمان پیرامون تحولات فلسطین را در مجمع عمومی سازمان ملل بیان خواهم کرد. با توجه به نافرجامی و وتوی قطعنامه‌های پیشنهادی در شورای امنیت، برای صدور قطعنامه در مجمع عمومی، توقف جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه و ارسال کمک‌ انسانی به این منطقه تلاش می‌شود».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در بدو ورود به نیویورک گفت: شرایط منطقه غرب آسیا با توجه به قتل‌عام و نسل‌کشی مردم غزه و حمایت‌های آمریکا و معدودی از کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی، به نقطه نگران‌کننده‌ای رسیده است و هر آن احتمال خارج‌شدن کنترل از دست همه طرف‌ها وجود دارد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است، توقف فوری جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه مردم غیرنظامی در غزه و کرانه باختری، ارسال فوری و گسترده کمک‌های انساندوستانه و مقابله با کوچاندن اجباری ساکنان غزه است که در دستورکار هر قطعنامه‌ای می‌تواند قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.