پیش گرفتن راه اینستکس به ایران اجازه داد زمان بخرد تا تحلیل دقیق‌تری از واکنش احتمالی دولت نامتعارف، پیش‌بینی‌ناپذیر و غیرمعمول ترامپ بدست بیاورد.

به گزارش جماران؛ رضا نصری، کارشناس مسائل بین الملل نوشت: «بعد از خروج از برجام، دولت ترامپ تهدید کرده بود در صورت از سرگیری غنی‌سازی، با ایران برخورد خواهد کرد. در آن مقطع، پیش گرفتن راه اینستکس به ایران اجازه داد زمان بخرد تا تحلیل دقیق‌تری از واکنش احتمالی دولت نامتعارف، پیش‌بینی‌ناپذیر و غیرمعمول ترامپ بدست بیاورد. این تصمیم راهبری (که به درستی به آن «صبر استراتژیک» می‌گفتند) نیز مانند تصمیمات مشابه، صرفا از سوی «دولت» گرفته نشد! پیش گرفتن راه اینستکس، جدا از اینکه این ظرفیت را داشت تا منفعت اقتصادی برساند، از نظر امنیتی تصمیم درستی بود. حال عده‌ای آن را پای ساده‌لوحی دولت قبل می‌نویسند!»

به گزارش جماران؛ ابزار حمایت از مبادلات تجاری (به انگلیسی: Instrument in Support of Trade Exchanges ) با کوتاه نوشت اینستکس (INSTEX) با سرنام ساحات، یک ابزار ویژهٔ مالی بود که در ژانویه ۲۰۱۹ توسط کشورهای فرانسه، آلمان و بریتانیا برای تسهیل تجارت غیر دلاری با ایران ایجاد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.