اجرای آزمایشی داوطلبانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: سامانه پارلمان مجازی برای انتشار عمومی آراء نمایندگان آماده شده و ان شاءالله اجرای آزمایشی داوطلبانه شفافیت آرای نمایندگان از هفته آینده آغاز خواهد شد.

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

«اجرای داوطلبانه ‎شفافیت آرای نمایندگان:

با پیگیری نامه ۱۶۲ نفره از رئیس مجلس و مساعدت ایشان، تاکنون حدود ۳۰ نماینده آرای مستند خودرا از IT مجلس دریافت کرده‌ایم واین آمار به تدریج درحال افزایش است.

به همت دکتر بحرینی، سامانه "پارلمان مجازی" برای انتشار عمومی آرا آماده شده است.

گرچه از اول مجلس برخی همکاران نظیر ‎روح الله نجابت بطور پیوسته آرای خود را در سایت شخصی منتشر کرده و اخیرا ‎علی خضریان نیز انجام داده است، قرار اکثر جمع ما این است که کاری هماهنگ انجام شود. لذا اجرای آزمایشی داوطلبانه شفافیت آرای نمایندگان ان‌شاءالله از هفته آینده آغاز می‌شود.»

شفافیت آرا یکی از مهم ترین وعده هایی بود که مجلس یازدهم از نخستین روزهای آغاز به کار خود قول تحقق آن را به مردم داد. نمایندگان مجلس یازدهم طرحی را با عنوان شفافیت آرای نمایندگان تهیه کرده و پس از تصویب کلیات آن قرار شد به صورت دو شوری مورد بررسی قرار گیرد. اما علی رغم گذشت حدود یکسال و اندی از آغاز به کار مجلس یازدهم خبری از این طرح نشد. تعدادی از نمایندگان نیز از تعلل در رسیدگی به این طرح انتقاد کرده و در نامه ای به هیات رئیسه خواستار در دستورکار قرار گرفتن این طرح شدند. در طول این مدت برخی از نمایندگان به صورت داوطلبانه آرای خود را به طرح ها و لوایح مهم در صفحات مجازی یا سایت شخصی خود منتشر کردند.

اخیرا نیز طرحی با عنوان شفافیت قوای سه گانه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که موجی از انتقادات را به دنبال داشت و حتی برخی از نمایندگان نیز بر این باور هستند که بررسی این طرح شفافیت آرای نمایندگان را به حاشیه خواهد راند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.