علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:‏ در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش جماران؛ مذاکرات وین ۸ آذرماه برگزار می‌شود.

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه در صفحه توییتر خود نوشت: «در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.»

 

photo_2021-11-03_22-36-16

 

 

آمریکا: در دور هفتم مذاکرات وین درباره برجام شرکت می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما به روشنی گفته‌ایم که اگر قرار است گفت‌وگوها موفقیت‌آمیز باشند و اختلاف‌های باقی‌مانده را حل کنیم باید مذاکرات  دقیقاً از جایی که در دور ششم به اتمام رسیدند آغاز شوند. 

در دور هفتم مذاکرات وین درباره برجام شرکت می‌کنیم. رییس هیأت آمریکایی رابرت مالی است. چنانچه ایران جدی باشد، رسیدن به توافق سریع امکان‌پذیر است.

 

بیانیه اتحادیه اروپا در خصوص ازسرگیری مذاکرات در وین

اتحادیه اروپا اعلام کرد: کمیسیون مشترک برجام روز 29 نوامبر ( 8 آذر ) در وین دیدار خواهد داشت.

انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای، ریاست نشست کمیسیون را بر عهده خواهد داشت و نمایندگانی از چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران نیز در آن حاضر خواهند شد.

 

 

واکنش روسیه به تعیین زمان ازسرگیری مذاکرات وین

 میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات روس در مذاکرات برجامی را برعهده دارد چهارشنبه شب در توئیتی نوشت: مذاکرات وین درباره از سرگیری اجرای برجام ۲۹ نوامبر برگزار می‌شود. این تصمیم جمعی که از مدت‌ها پیش مورد انتظار بود راه را برای رفع تحریم‌های آمریکا باز می‌کند.

اولیانوف همچنین در پاسخ به سووال کاربری درباره امیدواری مسکو به نتیجه مذاکرات وین با توجه به تنش‌های لفظی میان ایران و آمریکا گفت: ما در روسیه اصطلاحی داریم که ترجمه آن می‌شود: امید آخرین چیزی است که می‌میرد. وی ‌افزود: به نظر من هنوز زود است که (نسبت به نتیجه مذاکرات) ناامید بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
13 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.