محمدرضا فرزانگان عضو دانشگاه فیلیپس در ماربورگ آلمان با اشاره به یک تحقیق علمی نوشت: نتایج حاکی از اثر مثبت و معنی دار تجربه جنگ در طول سالهای 18 تا 25 سالگی و حمایت از داشتن دفاع قوی به عنوان اولویت اول دولت ایران سالها بعد از اتمام جنگ دارد.

به گزارش جماران؛ محمدرضا فرزانگان عضو دانشگاه فیلیپس در ماربورگ آلمان با اشاره به یک تحقیق علمی در مورد دلایل حمایت مردم ایران از برنامه های دفاعی کشور نوشت:

مطالعات متعددی در زمینه اهمیت تجربیات در طول سالهای 18 تا 25 سالگی در شکل گیری نگرشهای افراد انجام شده است.

بر پایه فرضیه impressionable years ما به بررسی اثرات بلند مدت تجربه شرایط جنگ ایران/عراق در اوایل بزرگسالی بر ترجیحات افراد برای اولویت کشور در نظر سنجی سال 2005 پرداختیم.

این مطالعه بر اهمیت درنظر گرفتن بحرانها در دوره سنی مورد اشاره در شکل گیری ترجیحات افراد جامعه سالها بعد از آن اتفاقات اشاره دارد. تحلیل آماری ما با در نظر گرفتن پارامترهای دیگر و آزمونهای مختلف به جنبه جدیدی از حمایت از برنامه های دفاعی ایران در بخشی از بدنه جامعه پرداخت.

نتایج حاکی از اثر مثبت و معنی دار تجربه جنگ در طول سالهای 18 تا 25 سالگی و حمایت از داشتن دفاع قوی به عنوان اولویت اول دولت ایران سالها بعد از اتمام جنگ دارد. این مطالعه مشترک با حسن قلیپور از دانشگاه سیدنی غربی در https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/rode.12806‎ در دسترس است.

 

 

pjimage (1)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.