همتی پس از دیدار با رییسی رییس جمهور منتخب نوشت: در این جلسه خبری از تهمت ها و تخریب ها نبود و فرصتی شد دغدغه‌های کلان سیاست‌گذاری مبتنی بر علم اقتصاد را که در جریان رقابت های انتخاباتی مطرح کرده بودم، بار دیگر طرح کنم.

به گزارش جماران؛ عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توییتی نوشت: «به دعوت  سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری منتخب به اتفاق بقیه نامزدهای انتخاباتی با وی دیدار و مذاکره کردیم.

در این جلسه خبری از تهمت ها و تخریب ها نبود و فرصتی شد دغدغه‌های کلان سیاست‌گذاری مبتنی بر علم اقتصاد را که در جریان رقابت های انتخاباتی مطرح کرده بودم، بار دیگر طرح کنم. 

برنامه های کوتاه مدت برای تامین ارز کالاهای اساسی و ضروری، چاره جویی در خصوص کسری بودجه ۱۴۰۰، کنترل نقدینگی و تورم ناشی از آن موضوعاتی است که اگر چاره‌جویی نشود در ماه‌های آینده به معضل اصلی کشور بدل خواهد شد.

در میان مدت نیز ضرورت چاره جویی برای تعارض منافع در کشور مطرح است گروه های ذینفعی بدون پرداخت مالیات در اقتصاد تسلط دارند به طوری که ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی عملا از چتر مالیاتی خارج است و باید با اصلاح ساختارهای اقتصادی به سرعت برای این مشکل چاره‌اندیشی شود. 

در سطح کلان هم حکمرانی اقتصادی مبتنی بر شفافیت، اصلاح ساختار اقتصادی که متاسفانه در چند دهه سلطه مالی بر سیاست پولی حاکم کرده و تورم ساختاری را تداوم بخشیده مطرح و خواستار اقدام رئیسی در چارچوب یک عزم ملی برای حل آن شدم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.