در نظر بگیرید که رئیسی در یکی از سخت‌ترین برهه‌ها در کشور به عنوان رئیس قوه مجریه انتخاب شده، و کم کم باید پاسخگوی همه مطالبات و مشکلات مردم باشد؛ و طبیعی است که او قرار نیست معجزه کند و مسیر سختی را باید طی کند تا از میزان مشکلات بکاهد. پس قطعا با نقدها و گلایه‌های فراوانی هم روبرو خواهد بود. پیوند زدن نام او با چنین کلمات مقدسی، فارغ از اینکه به مخاطب عام احساس مدح می‌دهد، این آسیب را هم دارد که با مشکلات موجود در کشور و سختی‌های پیش روی دولت، در بلند مدت به همین مفاهیم مقدس نیز ضربه وارد کند.

به گزارش جماران؛ علی صدری نیا در پستی اینستاگرامی نوشت: «با احترام به دوستان و رسانه‌هایی که تصاویر مطالبشان را در این پست مورد اشاره قرار داده‌ام، اما درست ندیدم که درباره ادبیاتی که ممکن است عمومیت پیدا کند سکوت کنم و انذار ندهم.

دیدم در ماهها و روزهای اخیر برخی‌ها از واژگان و تشبیه‌هایی برای سید ابراهیم رئیسی استفاده می‌کنند تا او را در لایه‌ای از تقدس تصویر کنند. استفاده از آیه "سلام علی ابراهیم" برای دعوت از او به انتخابات، استفاده از عباراتی مثل "آیت الله رئیسی به دعوت مردم ایران آمد؛ و مردم ایران کوفی نبودند..." ، یا پیوند زدن مکرر او با نام امام رضا و... بخشی از این تشبیه‌ها و تصویرسازی‌هاست. مساله‌ای که محدود به چند توییت یا تیتر نیست، بلکه این روزها می‌بینم که در بخشی از بدنه حزب اللهی هم در حال فراگیر شدن است.

حالا در نظر بگیرید که رئیسی در یکی از سخت‌ترین برهه‌ها در کشور به عنوان رئیس قوه مجریه انتخاب شده، و کم کم باید پاسخگوی همه مطالبات و مشکلات مردم باشد؛ و طبیعی است که او قرار نیست معجزه کند و مسیر سختی را باید طی کند تا از میزان مشکلات بکاهد. پس قطعا با نقدها و گلایه‌های فراوانی هم روبرو خواهد بود. پیوند زدن نام او با چنین کلمات مقدسی، فارغ از اینکه به مخاطب عام احساس مدح می‌دهد، این آسیب را هم دارد که با مشکلات موجود در کشور و سختی‌های پیش روی دولت، در بلند مدت به همین مفاهیم مقدس نیز ضربه وارد کند.

جامعه ما در سالهای گذشته یک بار از این مدل رفتارها آسیب دیده است. جامعه ما رئیس‌جمهوری را دیده که چنان خود را به نام امام زمان پیوند می‌زد که کم کم باورش شد خبری است؛ کم کم دور خودش هاله نور دید؛ کم کم برایش مستندی ساختند به نام "ظهور نزدیک است" و او را به شعیب ابن صالح تشبیه کردند. و طبیعی است که وقتی چنین فردی سقوط می‌کند، تا چه حد به باورهای مردم ضربه وارد می‌شود...

به اشتباه نیفتید؛ ابدا شخصیت و روحیه آیت الله رئیسی را شبیه محمود احمدی نژاد نمی‌دانم؛ و تشبیه او با احمدی‌نژاد را ظلم بزرگی در حق او می‌دانم. با روحیه و کارنامه و اصالتی که از او سراغ داریم، می‌دانیم که او خودش نیز از این مدل رفتارها و ادبیات گریزان است؛ آنچه نوشتم صرفا یک تذکر به رسانه‌ها و چهره‌های محترمی است که با حسن نیت، بابی را باز می‌کنند که یک بار آن را تجربه کرده‌ایم و می‌دانیم این مسیر نه به نفع کشور است و نه به نفع خود رئیس جمهور منتخب...»

 

pjimage

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.