همتی رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: هرگونه درخواست و اعلام وزارت بهداشت جهت پرداخت ارز بابت واردات واکسن تأمین می‌شود. تاکنون نیز بر اساس میزان تقاضا و درخواست برای خرید واکسن از کشورهای روسیه و چین، ارز لازم تأمین و واردات انجام شده است.

به گزارش جماران؛ رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت خود گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده برای تامین ارز خرید واکسن را ارائه کرد.

عبدالناصر همتی در یادداشت خود نوشت: ضرورت تأمین واکسن کرونا و انجام واکسیناسیون علیه ویروس کرونا قطعاً بایستی مهمترین دغدغه کشور باشد. 

وی افزود: بانک مرکزی از همان ابتدا علیرغم همه محدودیت‌های نقل و انتقال مالی ناشی از تحریم، تمام تلاش خود را برای تأمین فوری ارز موردنیاز واردات واکسن بر اساس سفارش وزارت بهداشت و درمان، به عمل آورده است. بر مبنای قرارداد کوواکس، ۱۷۸ میلیون دلار برای ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن تخصیص و قسط اول آن نیز پرداخت و واردات آن آغاز شده است. 

 همتی ادامه داد: هرگونه درخواست و اعلام وزارت بهداشت جهت پرداخت ارز بابت واردات واکسن تأمین می‌شود. تاکنون نیز بر اساس میزان تقاضا و درخواست برای خرید واکسن از کشورهای روسیه و چین، ارز لازم تأمین و واردات انجام شده است.

 طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی، در حال حاضر نیز تخصیص ارز برای واردات با ارز نیمایی، براساس دستور رئیس جمهور، در اولویت تأمین است و بنگاه‌های بزرگ توانمند می‌توانند در انجام مسئولیت‌هایی اجتماعی خود با هماهنگی وزارت بهداشت نقش آفرینی کنند.

 وی بیان کرد: امروز نیز، بانک مرکزی حداقل ۱۰۰میلیون دلار دیگر بانرخ ارز ترجیحی برای این منظور تخصیص داد تا با اعلام وزارت بهداشت پرداخت کند که این روند تأمین ارز بر مبنای درخواست‌ها تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.