خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سند ۲۵ ساله ایران و چین پستی اینستاگرامی منتشر کرد و نوشت: برنامه همکاری جامع ایران و‌چین، نقشه راهی برای همکاری‌هایی خواهد بود که اگر وارد فاز عملی شده و بویژه تبدیل به قراردادهای اقتصادی میان فعالان بخش‌های مختلف دو کشور شود، مردم و ایران عزیز را از ثمرات خود بهره مند خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ در پست اینستاگرام سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان آمده است:

چین به عنوان قدرتی بزرگ با اقتصادی در طرازِ یک جهانی، با کشورهای مختلف جهان از آمریکا و اروپا گرفته تا کشورهای عرب خلیج فارس، آسیای مرکزی، خاورمیانه و آسیای دور تفاهم‌نامه های جامع همکاری و همچنین قراردادهای بزرگ تجاری منعقد کرده و می‌کند. 

برای ایران نیز روابط راهبردی با چین از اصالت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌است. کما اینکه برای چین‌ نیز توسعه روابط با ایران به سطح مشارکت راهبردی اولویتی بود که در سفر رئیس جمهور چین به ایران محقق شد.

طبیعتا ایران به عنوان یک کنشگر جریان‌ساز در روابط بین الملل نمی‌تواند در ترسیم برنامه های توسعه‌ای خود تسلیم فشارهای برآمده از تحریم های ظالمانه آمریکا باشد و از هر فرصتی برای پیشبرد سیاست‌های خود بهره می‌برد. 

پیداست که تلاش ما در این مسیر برای آنان که خواستار تسلیم و یا انزوای ایران هستند، ناخوشایند بوده و لذا سراسیمه تحریف و تبلیغ سوء علیه چنین تفاهم نامه‌هایی را در دستور کارشان قرار می‌دهند، کما اینکه در این مورد نیز دیدیم.

برنامه همکاری جامع ایران و‌چین، نقشه راهی برای همکاری‌هایی خواهد بود که اگر وارد فاز عملی شده و بویژه تبدیل به قراردادهای اقتصادی میان فعالان بخش‌های مختلف دو کشور شود، مردم و ایران عزیز را از ثمرات خود بهره مند خواهد کرد.

ویدئوی کوتاه  آماده شده، نگاه کوتاهی است به آنچه که در تفاهم منعقده هست و شاید مهمتر، آنچه در آن نیست:

حجم ویدیو: 15.63M | مدت زمان ویدیو: 00:02:20
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.