همتی رییس کل بانک مرکزی نوشت: انصاف نیست افرادی که نتایج عملکردشان در چند دهه گذشته برای مردم و صاحب نظران آشکار است و معضلات ساختاری اقتصاد نتیجه تصمیمات قبلی آنهاست، عملکرد دو سال بسیار سخت اخیر را با شرایط عادی آن هم با درآمد ارزی چندین ده میلیارد دلاری مقایسه و حکم بر ضعف عملکرد صادر کنند.

به گزارش جماران؛ عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: «این میزان از انواع تحریم ها و فشارها به درآمد ارزی و تجارت و مبادلات بانکی بین المللی می‌توانست اقتصاد هر کشوری را متلاشی و از پا در بیاورد.

فشار اقتصادی زیادی به طبقه متوسط و با درآمد پایین جامعه وارد آمد، استقامت و مقاومت مردم به خصوص تاب آوری کشور فوق العاده بود.

بانک مرکزی به کمک سایر بخش ها از همه توان تخصصی و مدیریتی خود برای خنثی سازی، غلبه بر فشار حداکثری و کاهش اثرات منفی آن بر اقتصاد و مردم بهره برد. 

انصاف نیست افرادی که نتایج عملکردشان در چند دهه گذشته برای مردم و صاحب نظران آشکار است و معضلات ساختاری اقتصاد نتیجه تصمیمات قبلی آنهاست، عملکرد دو سال بسیار سخت اخیر را با شرایط عادی آن هم با درآمد ارزی چندین ده میلیارد دلاری مقایسه و حکم بر ضعف عملکرد صادر کنند.

فضای انتخاباتی و برخی ضعف‌های بخشی در تمشیت امور مردم نباید فضای لازم برای تلخ کردن شیرینی شکست فشار حداکثری را فراهم بسازد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.