علی مطهری در یادداشتی نوشت: امروز که آمریکا منافقانه اعلام آمادگی برای مذاکره درباره بازگشت به برجام کرده و ایران را در دنیا مخالف مذاکره و گفت و گو جلوه داده است ما باید او را خلع سلاح کنیم و آمادگی خود را برای مذاکره مستقیم و بدون واسطه اروپایی ها با آمریکا مثلا طی سه جلسه و حداکثر در طول سه هفته اعلام کنیم.

به گزارش جماران؛ علی مطهری، نایب رییس مجلس دهم، در یادداشتی نوشت: «ما در سیاست خارجی خود گاهی برحق بودن را با رسیدن به حقمان مخلوط می کنیم. روشن است که در موضوع بازگشت به برجام، ما برحقیم و ابتدا آمریکا باید با لغو تحریمها به برجام برگردد و ما نیز پس از راستی آزمایی به برجام بازگردیم.

اما لزوماً بایدها بر هست ها منطبق نیست. آیا در عصر امروز که عصر نفاق است برحق بودن برای رسیدن به حق خود کافی است؟

امروز که آمریکا منافقانه اعلام آمادگی برای مذاکره درباره بازگشت به برجام کرده و ایران را در دنیا مخالف مذاکره و گفت و گو جلوه داده است ما باید او را خلع سلاح کنیم و آمادگی خود را برای مذاکره مستقیم و بدون واسطه اروپایی ها با آمریکا مثلا طی سه جلسه و حداکثر در طول سه هفته اعلام کنیم با همان شرط خودمان یعنی ابتدا لغو همه تحریمها و سپس راستی آزمایی و آنگاه بازگشت دو طرف به برجام. حرکت گام به گام دو طرف نیز می تواند مطرح شود.

مثلا آمریکا ابتدا تحریم نفتی و بانکی را بردارد و ما پس از راستی آزمایی مثلا غنی سازی بیست درصد را تعلیق کنیم و همین طور گامهای بعدی. اگر این سه جلسه نتیجه نداد و به بن بست رسید ضمن این که نفاق آمریکا را آشکار کرده و ایران را از اتهام ضدیت با گفت و گو بری ساخته ایم، با آمریکا و اروپا و به طور کلی دنیا اتمام حجت کرده و تیغ آمریکا را کند نموده ایم و افکار عمومی جهان را به نفع ایران تغییر داده ایم.

خلاصه، این که ما برحق هستیم کافی نیست برای این که به حقمان برسیم، باید تلاش کنیم و پرده نفاق را از چهره دشمن کنار بزنیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.