علی مطهری کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت ترمیم رابطه اصلاح‌طلبان با رهبری تصریح کرد: رابطه اصلاحات با رهبری باید توسط خود اصلاح‌طلبان بهبود پیدا کند به نظر من با گفت‌وگو قابل حل است.

به گزارش جماران؛ برنا نوشت: علی مطهری کاندیدای ریاست جمهوری، با اشاره به ضرورت ترمیم رابطه اصلاح‌طلبان با رهبری گفت: رابطه اصلاحات با رهبری باید توسط خود اصلاح‌طلبان بهبود پیدا کند به نظر من با گفت‌وگو قابل حل است. 

«علی مطهری»، کاندیدای ریاست جمهوری، در رابطه با اولویت های خود برای اداره کشور در صورت تایید توسط شورای نگهبان گفت: اولویت من بهبود اقتصاد کشور از طریق اصلاح روابط خارجی و ایجاد توازن بین غرب و شرق و تقویت بخش خصوصی و کنترل شرکت های دولتی و نیمه‌ دولتی و فعالیت های اقتصادی نهادهای مختلف خواهد بود. به طوری که به تدریج بخش خصوصی نقش اصلی را در اقتصاد کشور داشته باشد و رقابت در شرایط مساوی برای شرکت های خصوصی به وجود آید. 

مطهری در ادامه با اشاره به ضرورت ترمیم رابطه اصلاح‌طلبان با رهبری تصریح کرد: رابطه اصلاحات با رهبری باید توسط خود اصلاح‌طلبان بهبود پیدا کند به نظر من با گفت‌وگو قابل حل است. 

او با تاکید براینکه متولی سیاست خارجی کشور وزارت امور خارجه است، ادامه داد: اگر در جایی نیاز به مشورت باشد می‌توانند از مقام رهبری مشورت بگیرند دیگران نباید در این امر دخالت کنند. اقدامات برون‌ مرزی نباید بدون اطلاع وزیر خارجه و رئیس‌جمهور باشد. 

مطهری با اشاره به اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی تاکید کرد: اختیارات رئیس‌جمهور در قانون اساسی قابل توجه است. رئیس‌ جمهور اولین مقام اجرایی کشور و مسئول اجرای قانون اساسی است. مهم این است که او اقتدار دولت را حفظ کند و اجازه دخالت به دیگران در امور اجرایی را ندهد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.