غریب آبادی نماینده ایران در آژانس اتمی تاکید کرد: اجرای کامل مصوبه مجلس محترم، دغدغه جدی نظام است و کسی حق ندارد از آن کوتاه بیاید. تمدید یا استمهال در کار نیست. هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد.

به گزارش جماران؛ کاظم غریب آبادی نماینده ایران در آژانس اتمی نوشت: «اجرای کامل مصوبه مجلس محترم، دغدغه جدی نظام است و کسی حق ندارد از آن کوتاه بیاید. تمدید یا استمهال در کار نیست. هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد. تداوم راستی آزمایی آژانس، برابر پیوست فنی بیانیه مشترک، صرفا ناظر بر حفظ و نگهداری  اطلاعات برخی فعالیت ها.

و تجهیزات نظارتی توسط ایران برای ٣ ماه است. در این مدت، آژانس به این اطلاعات هیچ دسترسی نداشته و اطلاعات منحصرا نزد ایران باقی می ماند. چنانچه ظرف ۳ ماه تحریم ها به طور کامل لغو شد، ایران این اطلاعات را در اختیار آژانس گذاشته، وگرنه  برای همیشه پاک خواهند شد.»

گفتنی است که سید نظام‌الدین موسوی با اشاره به بیانیه یکشنبه شب ایران و IAEA نوشته بود: ظاهراً نگرانی دو روز پیش من از احتمال تمدید مهلت ۲ماهه لغو پروتکل الحاقی پربیراه نبود. مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی امشب (یکشنبه شب) از توافقی با دولت ایران گفته که مطابق آن گرچه پروتکل الحاقی لغو میشود اما تا ۳ماه دیگر فعالیتهای نظارتی و راستی آزمایی آژانس پابرجا می‌ماند. دور زدن قانون؟!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.