ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی و سخنان وزیر خارجه فرانسه پاسخ داد.

به گزارش جماران؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در پیامی توییتری نوشت: «رهبران سه کشور اروپایی - که برای انجام تعهدات خود تحت برجام به امضای مقامات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (از سازمان‌های تحت نظارت وزارت خزانه‌داری آمریکا)نیاز دارند - هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده‌اند.»

ظریف همچنین در پیامی دیگر خطاب به لودریان وزیر خارجه فرانسه نوشت: «همکار محترم: شما دوران کاری‌ات در کابینه را با فروش جنگ‌افزار به جنایتکاران جنگی سعودی آغاز کردی. از بیان حرف‌های پوچ و مهمل در مورد ایران دست بردار.

یادآوری واقعیت: این "شما" هستید که منطقه ما را بی‌ثبات می‌کنید.

از حفاظت جنایتکارانی که منتقدان خود را با اره تکه تکه می‌کنند و از جنگ‌افزارهای ساخت "شما" برای سلاخی کودکان در یمن استفاده می‌کنند، دست بردارید.»

به گزارش جماران؛ دیروز  تروئیکای اروپایی طی بیانیه ای اعلام کرده بود که ایران بدون تأخیر به تعهدات برجامی خود بازگردد. فرانسه، آلمان و انگلیس از اعلام ایران درباره آمادگی برای تولید اورانیوم فلزی به‌عنوان سوخت راکتور تحقیقاتی تهران «عمیقاً ابراز نگرانی» کردند و از تهران خواستند به تعهدات برجامی خود بازگردد.

وزیر خارجه فرانسه نیز مدعی شده بود که  ایران در حال تقویت توانمندی‌های هسته‌ای خود است و احیای توافق هسته‌ای کافی نیست. لازم است گفت‌وگوهای سختی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی بالستیک ایران داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.