علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه کاهش ساعت کاری حمل و نقل عمومی تصمیم صحیحی نیست، نوشت: «این تصمیم موجب نگرانی شهروندان شده است».

به گزارش جماران؛ علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، در حساب توییتری خود نوشت: «تصمیم به کاهش ساعت کاری حمل و نقل عمومی تا ساعت ۲۰ تصمیم صحیحی نیست. اگر تعطیلی دو هفته ای اجرا می‌شد، شاید کاهش ساعات فعالیت حمل و نقل عمومی می توانست مفید و موثر باشد.

اما در صورت عدم تعطیلی بهتر است با شناور کردن ساعات کار ادارات، مشاغل و اصناف؛ پیک جمعیتی در ناوگان حمل و نقل عمومی را توزیع و کنترل کرد و این در تضاد و تعارض با کاهش ساعات فعالیت ناوگان مترو و اتوبوسرانی است‌.

این تصمیم موجب نگرانی شهروندان شده است، در حال حاضر بسیاری از شهروندان مجبور به تردد در شهر هستند و با این تصمیم آنان را از حق استفاده از حمل و نقل عمومی محروم شده و هزینه هایشان افزایش خواهد یافت.

چنین تصمیمى باعث کاهش شیوع کرونا نمی شود، بلکه ازدحام بیش از حد جمعیت را در ساعات پایانی فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی به دنبال دارد و موجب نارضایتی شهروندان می شود و با نادیده گرفتن شرایط زندگی بسیاری از شهروندان، اقشار کم درآمد و آسیب پذیر را با مشکل مواجه می‌کند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.