با همت پروفسور فرای لینگر، اتریش بعنوان اولین کشور، چندین نوبت پذیرای مجروحین ما بوده و او دلسوزانه سالها به مداوای مجروحین ما اهتمام داشته و بسیاری از آنان خاطراتی از دلسوزیهای پدرانه او به یاد دارند.

به گزارش جماران؛ پروفسور فرای لینگر بعنوان اولین پزشک متخصص اتریشی در دوران جنگ تحمیلی برای کشف حقیقت بمب های شیمیایی به ایران می آید و با نمونه برداری و ثبت تصاویری مهم از بمب های عمل نکرده حقایقی را برای اولین بار درجهان مطرح می کند. که البته برخی از اسناد مهم بعدا از او سرقت می شود.

فیلم "خاطراتی برای تمام فصول" نیز توسط آقای مصطفی رزاق کریمی در این زمینه ساخته شده است که واقعا کم نظیر و تکان دهنده است .

با همت پروفسور، اتریش بعنوان اولین کشور، چندین نوبت پذیرای مجروحین ما بوده و او دلسوزانه سالها به مداوای مجروحین ما اهتمام داشته و بسیاری از آنان خاطراتی از دلسوزیهای پدرانه او به یاد دارند.

روز گذشته من و آقای یاریاب وابسته نظامی مان موفق شدیم برای ادای احترام ساعتی در منزلشان میهمان باشیم . پروفسور الان 93 سال دارد و به خاطر کهولت سن خاطرات آن زمان را به یاد نمی آورد. با دیدنش تازه فهمیدم که چرا هنوز نزد مجروحین قدیمی جنگ که در اتریش مداوا شدند محبوب است. او در طول زمان حضور ما با مهربانی فقط لبخند میزد و شبیه ایرانیها از ما پذیرایی می کرد. خانواده شان می گفتند خوشحالیم که هنوز ایرانیها ما را فراموش نکرده اند و با گذشت این همه زمان هنوز به ما سر می زنند. او مظهر انسانیت و شجاعت است هر چند رسانه ها در همان زمان شدیدا کنترل شدند و به او هم سخت گذشت ولی ساکت ننشست و میزبان مدافعین و زخم خوردگان ایران بود.

ملاحظه: دوست عزیزم حاج منصوراحمدلو که در زمان جنگ پروفسور لینگر را همراهی کرده بود و چند سال قبل که موزه صلح میزبان آخرین سفر پروفسور به ایران بود نیز حضور داشت که عکس آن را نیز با اجازه برداشته ام، تعدادی دیگر نیز از فیلم برداشته شده است.

پرفسور اتریشی که مداواگر مجروحان ایرانی شد (1)

پرفسور اتریشی که مداواگر مجروحان ایرانی شد (2)

پرفسور اتریشی که مداواگر مجروحان ایرانی شد (3)

پرفسور اتریشی که مداواگر مجروحان ایرانی شد (4)

پرفسور اتریشی که مداواگر مجروحان ایرانی شد (5)

پرفسور اتریشی که مداواگر مجروحان ایرانی شد (6)

پرفسور اتریشی که مداواگر مجروحان ایرانی شد (7)

پرفسور اتریشی که مداواگر مجروحان ایرانی شد (8)

 

منبع: اینستاگرام رایزن فرهنگی ایران در اتریش

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.