یک حقوقدان نوشت: «گیریم که گرانی ها ناشی از جو روانی است. چه کسانی این جو روانی را ایجاد کرده اند؟ غیر از همین مدیریت اقتصادی حاکم بر دولت و شرکتهای دولتی و دلال بازی های بورس دولتی؟ اصلاً گیریم که این جو روانی را مردم و توطئه گرها ساخته اند . پس دولت و مقامات اقتصادیی‌اش چه کاره اند؟»

به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی، حقوقدان، در کانال تلگرامی خود نوشت: «اطلاعیه ی جدید بانک مرکزی یادآور همان توجیه مردود تکراری است. هر مقام دولتی که از راه می رسد، برای توجیه اوضاع اقتصاد ایران، به بی معناترین و غیرمسئولانه‌ترین بهانه متوسل می شود که گرانی ها ناشی از جو روانی است! 

نمی خواهند واقعیتها را بگویند. نمی خواهند از انبوه رفتارهای پشت پرده و غیرقانونی در مدیریت اقتصاد کشور بگویند، نمی خواهند از خطاهای خود و ناکارآمدی مدیریتی کلان بگویند، بار مسئولیت را با واژۀ کلی "جو روانی" برعهدۀ دیگران می اندازند . 

خب! گیریم که گرانی ها ناشی از جو روانی است. چه کسانی این جو روانی را ایجاد کرده اند؟ غیراز همین مدیریت اقتصادی حاکم بر دولت و شرکتهای دولتی و دلال بازی های بورس دولتی؟ اصلاً گیریم که این جو روانی را مردم و توطئه گرها ساخته اند . پس دولت و مقامات اقتصادیی‌اش چه کاره اند؟ 

مجموعه ای از رفتارهای غیرقانونی در مدیریت ، سیاستها غلط، مدیریت غیر مسئول و ناتوان و رانتی ، شبکه های پنهان اقتصادی که متکی به قدرتهای پنهان سیاسی است ، اقتصاد مملکت را به جایی کشانده که ارزش سهام در بازاربورس در طول 5 ماه اول سال دیوانه وار افزایش یافت . قیمت خودرو دیوانه وار بالا می رود . قیمت مسکن دیوانه وار بالا می رود ، اجارۀ مسکن دیوانه وار زیاد می شود، قیمت ارز دیوانه وار بالا می رود ، قیمت طلا دیوانه وار بالامی رود، قیمت کالاهای دیگر هم دیوانه وار درحال افزایش است . 

وقتی همه شاخص های منفی این اقتصاد دیوانه وار از نردبان بالا می رود و این اتفاق به ادعای آقایان ناشی از جو روانی حاکم بر اقتصاد کشور است ، لااقل تعیین کنند که چه کسانی این اقتصاد را دیوانه کرده اند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.