عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان مجلس خبر داد. امام جمعه لواسان با انتقاد از این اقدام نوشت: نمایندگان ماهیانه چقدر می‌گیرند؟ خب میخواستید ماشین بدهید چرا پژو پارس یا تیبا ندادید؟

به گزارش جماران، روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پست اینستاگرامی در خصوص تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان نوشت:

در چند روز گذشته تعدادی خودرو توسط مجلس به برخی نمایندگان متقاضی تحویل داده شده است.

ماجرا از این قرار است که در ابتدای شروع مجلس، فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شده تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند که سه گزینه داشت:

١. استفاده از خودروی مجلس با راننده، که در اینصورت، هزینه ها حسب میزان کاربرد و طبق تعرفه (ساعتی ٣٠ هزار و روزانه ۵٠٠ هزار تومان) از دریافتی ماهانه نماینده کسر می شود.

٢. تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی، که در اینصورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل و نقل (حدود ۵ میلیون)، از هزینه های دفتری ماهانه حذف می شود.

٣. فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده (دنا یا پارس) که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود. (قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال بنام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد.)

تاکنون فقط یک نماینده مجلس گفته که گزینه سوم را انتخاب کرده؛ بد نیست سایر نمایندگان نیز توضیح شفافی در اینباره به افکار عمومی ارائه دهند که کدام گزینه را انتخاب کرده‌اند؟‌

 

در همین رابطه امام جمعه ی لواسان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «یکی از نمایندگان محترم توضیح دادند که قیمت دنا پلاس تحویلی به نمایندگان ۳۰۲ میلیون است که ۳ ساله از حقوق آنان کم می‌شود یعنی حدوداً ماهی ۸ میلیون و سیصد هزار تومان. اشتباه نکردم؟ نمایندگان ماهیانه چقدر می‌گیرند؟ خب میخواستید ماشین بدهید چرا پژو پارس یا تیبا ندادید؟»

سعید لواسانی همچنین در توئیتی دیگر نوشت: «واقعاً غیرقابل پذیرش است، اینکه چرا ماشین ایرانی اینهمه گران است؟ بماند. اما اینکه نمایندگان مجلس دنا پلاس را قسطی گرفتند، یعنی چه؟ آیا معنایش تضمین تخلفات خودروسازان و چراغ سبز برای سرکیسه کردن مردم نیست؟ شفافیت و پاسخگویی چه شد؟ منتظر روشن‌گری نمایندگان انقلابی‌ هستیم!»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.