معاون شهردار تهران نوشت: تأمین و ارتقای احساس امنیت زنان و کودکان، و مقابله با آزار جنسی آنان، یکی از مهمترین وظایف اجتماعی شهرداری تهران است. طرح «ارتقای احساس امنیت زنان در شهر»‌ گام اول در این مسیر است.

به گزارش جماران، محمدرضا جوادی یگانه، معاون شهردار تهران در رشته توئیتی در حساب کاربری خود نوشت: تأمین و ارتقای احساس امنیت زنان و کودکان، و مقابله با  آزار جنسی آنان، یکی از مهمترین وظایف اجتماعی شهرداری تهران است. طرح «ارتقای احساس امنیت زنان در شهر»‌ که توسط اداره کل امور بانوان و با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ اجرا شده، گام اول در این مسیر است.

در این طرح، فضاهای ناامن و بی‌دفاع شهری، به کمک ساکنین محلات خصوصا زنان، شناسایی شده و توسط شهرداری منطقه ۱۰ بررسی و اصلاح شده است.

برخی از راهکارهای اصلاحی اجراشده عبارت است از: الف) رفع تاریکی، کم‌نوری و توزیع نامناسب سامانه روشنایی در تمامی معابر مانند خیابان، کوچه، پل عابر پیاده، پل‌های سواره، زیر گذر و..؛ ب) ایجاد آزادی عمل فرد پیاده برای توقف، مکث، تغییر جهت و تعامل با دیگران در پیاده‌روها؛ ج) رفع بوته‌زارها، پوشش‌های گیاهی، نرده‌ها، دیوارها، گوشه‌ها و آلاچیق‌های مانع رویت‌پذیری معابر؛ و د) ازبین بردن شکاف و محل‌های مخفی شدن، کنج‌ها، فضاهای بدون کارکرد و همچنین موانع کاهش‌دهنده دید در معابر.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.