عباس عبدی با اشاره به محکومیت نخست وزیر سابق فرانسه به دلیل کلاهبرداری، به مقایسه مبارزه با فساد در ایران و فرانسه پرداخته است.

به گزارش جماران؛ عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی، در یادداشتی با عنوان «مبارزه ما و مبارزه آنها» در کانال تلگرامی خود نوشت: 

«خبر زیر را در باره نخست‌وزیر سابق فرانسه و همسر و قائم‌مقام او بخوانید:

قضات دادگاه کیفری پاریس فرانسوا فیون را به سبب «قصور» و عدم «درستکاری» مورد سرزنش قرار داده و وی را به اتهام سوء استفاده از دارائی‌های عمومی و همدستی در کلاهبرداری به ۵ سال حبس که سه سال آن تعلیقی است، پرداخت ٣٧۵ هزار یورو جریمه و ده سال محرومیت از حق انتخاب شدن محکوم کردند.

قاضی دادگاه خانم ناتالی گَوَرینو، هنگام اعلام تصمیم قضات گفت فرانسوا فیون با «اولویت دادن به منافع خود در برابر منافع عمومی» با هدف «ثروت اندوزی شخصی» به «فروریختن اعتماد شهروندان» دامن زده است.

همسر نخست وزیر پیشین، خانم پنه لوپ فیون، که از سه قرارداد اشتغال به عنوان «دستیار پارلمانی» همسرش و سپس جانشین وی در مجلس ملی فرانسه بهره مند شده بود، به سه سال حبس تعلیقی، ٣٧۵ هزار یورو جریمه و دو سال محرومیت از حق انتخاب شدن محکوم شد. او در آخرین انتخابات محلی در مارس گذشته به عضویت انجمن روستای محل اقامت خود برگزیده شد.

دادگاه کیفری پاریس، مارک ژولو، قائم مقام فرانسوا فیون در مجلس ملی فرانسه، را نیز به سه سال حبس تعلیقی، ٢٠ هزار یورو جریمۀ تعلیقی و ۵ سال محرومیت از حق انتخاب شدن محکوم کرد. او در دورۀ نخست وزیری فرانسوا فیون به جانشینی وی به عضویت مجلس ملی فرانسه درآمد و در این مقام قرارداد کاری پنه لوپ فیون را امضاء کرد، بی آنکه وی اشتغالی واقعی داشته باشد.

با توجه به مواضعی که درباره افراد شائبه‌دار در ایران گرفته می‌شود می‌توان فهمید که چه فاصله‌ای میان نحوه مبارزه با فساد در ایران با رفتار فرانسوی‌ها در مبارزه علیه فساد وجود دارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.