رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: «پیش بینی رشد اقتصادی منفی 6 درصد توسط صندوق بین المللی پول برای سال 99 ایران، در بدبینانه ترین سناریوهای پیش بینی بانک مرکزی نیز وجود ندارد و صندوق همان اشتباه محاسباتی را که برای رشد سال گذشته مرتکب شده بود، تکرار کرده است.»

به گزارش جماران؛ عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «آخرین آمار نقدینگی، علیرغم تکلیف قانونی تنخواه و هزینه های کرونا در ابتدای سال، حاکی از رشد 6.2 درصدی نقدینگی تا 15 خرداد می باشد. با توجه به اقدامات در دست اجرا، پیش بینی می شود رشد نقدینگی امسال به مراتب کمتر از رشد سال قبل، بشود. صاحبنظران اقتصادی می دانند که در چارچوب جدید سیاست پولی بانک مرکزی کانال انتقال سیاستها، دالان نرخ سود است و هیات عامل بانک مرکزی سیاست تنظیم نرنخا در دالان را به سمت تورم هدف انجام می دهد. مرحله اول آن از شنبه و با افزایش 2 واحدی کف دالان انجام می شود.

2. پیش بینی رشد اقتصادی منفی 6 درصد توسط صندوق بین المللی پول برای سال 99 ایران، در بدبینانه ترین سناریوهای پیش بینی بانک مرکزی نیز وجود ندارد و صندوق همان اشتباه محاسباتی را که برای رشد سال گذشته مرتکب شده بود، تکرار کرده است و اگر اشتباه پیش بینی سال قبل را اصلاح می کرد، به عدد متفاوت تری از آنچه اعلام کرده است، دست می یافت. در ضمن، بنظرم این پیش بینی با فرض ادامه قرنطینه بوده، که چنین چیزی، اساسا برای ما در حال حاضر موضوعیت ندارد.

3. استفاده از منابع بانک مرکزی در عراق برای خرید کالاهای اساسی در چارچوب روابط دوستانه دو کشور، و با تصمیم و نظر ایران انجام می گیرد و تنها بخشی از گشایش هایی است که بتدریج اتفاق خواهد افتاد. برنامه ریزی و تلاش برای تامین به موقع و کافی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم عزیز را وظیفه ملی خود در بانک مرکزی می دانیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.