دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: «نظام پولی و مالی باید با تولید و اشتغال تراز شود و به تعادل برسد، نه اینکه به صورت تک بعدی به بازاری توجه شده و بازارهای دیگر رها شوند.»

به گزارش جماران؛ محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:  «اقتصاد زمانی به تعادل واقعی می رسد که از سیاست‌های الاکلنگی به طور جدی اجتناب شود.

نظام پولی و مالی باید با تولید و اشتغال تراز شود و به تعادل برسد، نه اینکه به صورت تک بعدی به بازاری توجه شده و بازارهای دیگر رها شوند. نباید خروجی سیاست های اقتصادی دولت به پولدارتر شدن سفته بازان و تضعیف ‌کارگران و کارآفرینان بیانجامد!

اکنون که یکبار دیگر دولت رویکرد الاکلنگی را در بورس می آزماید، برای جلوگیری از ضربه به اقتصاد و معیشت اقشار آسیب پذیر باید با سرعت اقدامات پنج‌ گانه زیر در اولویت قرار گیرد:

1. حمایت از صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا.

2. صیانت همه جانبه از تولیدات داخلی در برابر هجوم کالای مشابه تولید داخل، از طریق وضع تعرفه‌های موثر و اعمال محدودیت ‌‌ها و ممنوعیت‌های وارداتی.

3. استفاده از ابزارهای در اختیار دولت برای رهگیری تراکنش‌های بانکی با هدف تقویت نظام مالیاتی به ویژه مالیات بر ثروت‌های راکد و عایدی ( فرار مالیاتی بالغ بر 150 هزار میلیارد تومان برآورد میشود)

4. ارائه مشوق های مالیاتی برای تولیدکنندگانی که نیازهای اساسی کشور را تامین و اشتغال ایجاد می کنند.

5. وضع مالیات بر سفته‌بازی مالی و سفته بازی دارایی، با هدف کاهش سود سفته‌بازی به زیر سطح سود تولید و هدایت نقدینگی به سمت تولید.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.