به گزارش جماران؛ عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«همانگونه که پیش تر گفته بودم، طرح گواهی اعتبار مولد «گام» به مرحله اجرایی رسید. و به حول قوه الهی، هفته آینده و در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، با ظرفیت اولیه 50 هزار میلیارد تومان تامین اعتبار، بتدریج از طریق تعدادی از بانک های دولتی و خصوصی در اختیار واحدهای تولیدی فعال کشور قرار میگیرد.

طرج «گام»، یکی از برنامه های بانک مرکزی با کمک نظام بانکی کشور است که در چارچوب مدیریت نقدینگی، تلاش خواهد کرد امکان تامین غیرتورمی سرمایه در گردش مورد نیاز زنجیره تولید را، خصوصا برای واحدهای کوچک و متوسط، فراهم سازد.

گواهی اعتبار مولد «گام»، به عنوان یک ابزار بازار محور و با قابلیت نقل و انتقال، در بازارهای پول و سرمایه، تسهیلات جدیدی را برای تامین اعتبار بنگاه های تولیدی فراهم می سازد.

در این طرح، تولیدکنندگان بر مبنای فاکتور خرید مواد اولیه و واسط از بانک عامل درخواست انتشار و تضمین گواهی اعتبار مولد در رسید کرده و به بنگاه فروشنده مواد اولیه تحول می دهند. فروشنده می تواند گواهی را تا سررسید نگه دارد یا می تواند به فروشنده مواد اولیه خود تحول دهد یا اینکه در بازار سرمایه تنزیل کند.

بانک مرکزی، سیاستهای ارزی، پولی و اعتباری خود را بر محور کنترل تورم و همزمان، حمایت از رونق تولید و رشد اقتصادی غیرنفتی، متمرکز ساخته است و این سیاست را با قدرت ادامه خواهد داد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.