به گزارش جماران؛ بهرام قاسمی، سفیر ایران در فرانسه، در صفحه توییتر سفارت ایران نوشت:

«جمهوری اسلامی ایران و مردم شجاع و دلیر ایران هرگز ملتی جنگ طلب نبوده و نخواهند بود. اما به گواه تاریخ و پیشینه این مرز و بوم، مردم بزرگ این سرزمین همواره در قبال تجاوز و تعرض زورمداران با تمام توان و در یک وحدت و همگرایی تحت لوای خرد جمعی از خود دفاع کرده است.

مردم ایران با حضور پرشکوه و بی نظیر در تشییع پیکر سرباز دلاور وطن، شهید سردار سلیمانی در اولین گام پاسخی یک صدا و قاطع به سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا دادند که طنین آن در سراسر جهان انعکاس یافت.

ایران در دومین گام، در نمایشی از عزم و قدرت و آمادگی و شجاعت و ذیل ماده 51 منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی را برای دفاع از خود نسبت به پایگاهی که از آن حملات ناجوانمردانه علیه شهروندان و مقامات ارشد ایرانی صورت پذیرفته بود، به عمل آورد.

ایران همواره با ارائه طرح‌های متعدد در راستای افزایش ثبات و امنیت در منطقه، کاهش تنش و مبارزه با تروریسم و افراطی گری گام برداشته و از هرگونه تلاش و طرح در این خصوص نیز استقبال کرده است.

رهبران برخی کشورهای آسیایی و همسایه و آقای ماکرون از حسن نیت ایران طی دوران اخیر و اراده راسخ ایران برای کمک به کاهش تنش آگاهی دارند، با این حال ایران ذره‌ای در برابر تعدی و تجاوز زیاده خواهان علیه سرزمین و حقوق مشروع مردم خود کوتاه نخواهد آمد. اینک جنگ افروزان باید انتخاب کنند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.