به گزارش جماران؛ ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با واکنش شخصیت های سیاسی همراه شد.

محسن رضایی در حساب توییتری خود عکسی منتشر کرد و نوشت:

«در سحر شهید می‌شویم چون سحر نزدیک است.

شهادت بزرگ مجاهد جبهه مقاومت؛ حاج ‎قاسم سلیمانی را به امام زمان و رهبر معظم انقلاب و ملت عزیز ایران و جهان اسلام تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.»

photo_2020-01-03_08-43-16

عطاالله مهاجرانی:

‌رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه...

سردار قاسم سلیمانى، قهرمان ملى ایران و اسلام بوده و خواهد بود. در دفاع از تمامیت  سرزمینى ایران، دفاع از نظام جمهورى اسلامى، در مبارزه علیه داعش، شخصیتى سرنوشت ساز بود. دو سال پیش گفت:"کاندیدا ى گلوله هستم" زندگى او و کارنامه او با شهادت امضاء شد. 

*

حسام الدین آشنا:

‌ترامپ  با قمار خود، آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده‌است.

کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد باید آماده تحمل تبعاتش باشد.

*

معصومه ابتکار:

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا 

شهادت سردار رشید اسلام و انسان والا قاسم سلیمانی که سد محکمی برابر ترور و افراط گرایی بود را تسلیت میگویم.

*

علی شکوری راد:

‌انا لله و انا الیه راجعون

به شهادت رساندن سردار سرافراز ‎قاسم_سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو‌مهدی مهندس فرمانده حشدالشعبی عراق به دست نیروهای آمریکایی جنایت‌پیشه، اقدام هولناکی است که منطقه را درمعرض تحولات غیرقابل پیش‌بینی قرار می‌دهد. این مصیبت را به عموم مسلمین تسلیت می‌گویم.

*

سید محمد علی ابطحی:

‌حاج قاسم سلیمانی مظهر عزت و شرف ایران بود.

به خاطر ایران باید خیلی قدردان سلیمانی بود.در دو دهه گذشته همه منطقه دچار نا امنی شدند. 

اما سلیمانی مرزهای ایران را به دورتر منتقل کرد که ایرانی در امنیت بماند.

همه دشمنان و مخالفان ایران یک جا خوشحال شدند.

رحمت خدا بر او.

*

سید عباس صالحی:

‌ومن المومنین رجال صدقوا ماعاهدوالله علیه

سردار سلیمانی نماد عزت ایران و مالک اشتر رهبری بود.

شهادت‌ش سوزناک و اندوه فقدانش فراموش‌نشدنی است.

اما ذرات خون مطهر او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد.

آمریکایی‌ها اکسیر شهادت را درک نکرده‌اند

*

عباسعلی کدخدایی:

‌روح بلند سرباز شجاع و فداکار اسلام به ابدیت پرواز کرد و پس از عمری مجاهدت و تلاش خالصانه به مقام "عند ربهم یرزقون" نائل شد. 

سالها قبل پیر و مراد مالک اشتر زمان گفت: "ما از مرگ نمی هراسیم و شما نیز از مرگ ما صرفه ندارید."

تروریست های آمریکا باید پاسخگوی جنایت های خود باشند.

*

آذر منصوری:

‌انالله و اناالیه راجعون

سردار قاسم سلیمانی کسی که در منطقه نقشی محوری برای مبارزه با داعش داشت، طبق خبر پنتاگون، به دستور ترامپ به شهادت رسیده است.

دنیا قضاوت کند؛ چه کسانی در پی به آشوب کشیدن منطقه خاور میانه هستند؟

*

ابوالفضل فاتح نوشت: شهید سردار قاسم سلیمانی، فرهنگ ادب مقاومت، نماد شایسته ی یک فرمانده بلند بالا، یک شخصیت ملی و  چهره ای ماندگار در تاریخ ایران و مقاومت اسلامی خواهد بود. او خدمتگزار واقعی و بی ادعای ایران و اسلام بود که بیش از هر چیز به عزت اسلام و ایران می اندیشید. بی تردید هر جریان و گروه سیاسی در این فقدان بزرگ، تلخ کام و اندوهگین است و این اقدام بسیار جنایتکارانه و تروریستی آمریکا و ترامپ را قویا محکوم خواهد کرد.

ابوالفضل فاتح در تسلیت خود به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی آورده است:

بسمه تعالی

انا الله و انا الیه راجعون

شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصلشان عند ربهم یرزقونند. امام خمینی ره

سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرماندهی کبیر و از شخصیت های ماندگار و یادگاران مکتب امام (ره) و دوران دفاع مقدس بود که  شجاعت ها و جانفشانی های درخشان و جاودانی را از خود برجای گذاشت. او عاشقانه و شتابناک به جوار حق تعالی شتافت و همه شیفتگانش را در اندوه و حسرتی بزرگ فرو برد.

بی مجامله سردار شهید قاسم سلیمانی الگوی فرهنگ و ادب مقاومت، نماد شایسته ی یک فرمانده بلند بالا، افتخاری برای ایرانیان، یک شخصیت ملی و بین المللی و چهره ای ماندگار در تاریخ ایران و مقاومت اسلامی خواهد بود. او خدمتگزار واقعی و بی ادعای ایران و اسلام بود که بیش از هر چیز به عزت اسلام و ایران می اندیشید. جان عزیزی از میان ما پرکشید که سالیان سال برای جایگزینی او کم خواهد بود. او عزیز بود و بی تردید هر جریان و گروه سیاسی در این فقدان بزرگ، تلخ کام و اندوهگین و عزادار است و این اقدام جنایتکارانه و تروریستی آمریکا و ترامپ را قویا محکوم خواهد کرد.

در این واقعه، ترامپ پرده ای دیگر از چهره ی بی نقاب آمریکا برداشت، و اصلی ترین فرماندهان مبارزه با داعش و القاعده را هدف قرار داد تا ثابت  شود تا چه اندازه امپریالیسم آمریکایی با این جریانات تروریستی  و افراطی هم کاسه است و هدف اصلی نه داعش که سلطه کامل  بر منطقه است.

اقدام بسیار خطرناک آمریکا، عبور از خطوط قرمز ی بود که  پی آمدهای قابل انتظاری در منطقه خواهد داشت و روزهای دشوارتری را برای آمریکا و منطقه پدید خواهد آورد. و  البته این خطای محاسباتی و استراتژیک آمریکا،  ایران اسلامی را نسبت به ماهیت شیطانی آمریکا متحد و عراق را  بر علیه آمریکا به خیزش آورده  و ضرورت ترک آمریکا از منطقه تسریع خواهد کرد.

این شهادت های  مظلومانه به ویژه شهادت سردار سرفراز و شریف اسلام سپهبد قاسم سلیمانی  و سردار ابو مهدی المهندس را به سهم خود به همه مردم عزیز ایران و عراق و شیعیان جهان تسلیت عرض کرده و از خداوند منان مطلبم که ارواح مطهر این شهیدان بلند مرتبه را با اولیاء الله و سرور آزادگان  حضرت سید الشهدا (ع) و یاران با وفایشان محشور فرماید.

والسلام

ابوالفضل فاتح

جمعه ۱۳ دی ماه

 

*

فاطمه سعیدی:

‌فقدان سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی جانکاه است اما یادمان هست که امام راحل عزیزمان می‌فرمود:«از هر قطره خون شهید ما که به زمین می ریزد، انسانهای مصمم تر و مبارزی بوجود می‌آیند.»

شهادت سردار عارف، سلیمانی را به تمامی وجدان‌های بیدار بشر تسلیت می‌گویم.

*

جمشید انصاری:

‌مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ 

شهادت سرباز سرافراز اسلام و ایران ‎#سردارسلیمانی را به محضر امام زمان (عج) و رهبری معظم انقلاب و امت بزرگ اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نمایم .

امیدوارم خون این شهید گرانقدر موجب تقویت وحدت و انسجام ملی گردد .

*

آذری جهرمی:

سوگواریم همه‌باهم، پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک.

عکس پیکر در خون سردار را با شادی منتشر کردند، در حالیکه که تاریخ مختارها را نخوانده‌ و نمی‌دانند.

حاج قاسم عزیزم، محبوب قلبم، شهادتت مبارک.

*

پیام ابراهیم حاتمی کیا در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی:

هوالمحبوب

بارها با عطش او را در آغوش کشیدم و وقت جدایی خودم را تشنه تر دیدم.

راستی چه خلعتی جز شهادت برای او زیبنده بود، ولی از محضر شهدا اجازه می خواهم بگویم، حاج قاسم سلیمانی نامی است که هر پیشوند و پسوندی در کنار نامش اضافه جلوه می کند. حاج قاسم سلیمانی یعنی همه این القاب.

یادش جاودانه باد.

سرباز کوچکش ابراهیم حاتمی کیا.

*

 واکنش «جو بایدن» به ترور «سردار سپهبد سلیمانی»:

بیانیه دولت ترامپ می‌گوید هدف از این اقدام جلوگیری از حملات آتی ایران است، اما این اقدام یقیناً اثر عکس خواهد داشت.

*

برنی سندرز: در آستانه جنگی فاجعه‌آمیز قرار گرفتیم

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتشار توئیتی اقدام دونالد ترامپ در صدور دستور حمله به قاسم سلیمانی را موجب نزدیک‌تر شدن ایالات متحده به جنگی فاجعه آمیز در خاورمیانه دانسته که می‌تواند به قیمت جان انسان‌ها و هزینه‌کرد تریلیون دلار تمام شود.

سندرز به کنایه نوشته که ترامپ قول داد که به جنگ‌های بی پایان خاتمه می‌دهد، ولی با این اقدام ما را در مسیر دیگری قرار می‌دهد.

**

رییس جمهور: شهادت سردار قاسم سلیمانی عزم ایران را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی دوچندان کرد/ بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت

رئیس جمهور با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، تاکید کرد: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

به گزارش جماران؛ متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه وی ، به این شرح است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

« الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ »

شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد.

بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی امریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیّت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.

یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام بر افراشته خواهد ماند و مسیر پر افتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

اینجانب با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرای در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، احاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌رزمان و دوستداران، و به‌ویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

 حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

**

 پیام سید محمد خاتمی به مناسبت شهادت سردار مجاهد حاج قاسم سلیمانی

بسم الله الرحمن الرحیم 

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‌ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً

شهادت سردار سرافراز سپهبد‌ پاسدار حاج قاسم سلیمانی رضوان الله علیه خسارتی است بسیار سنگین برای اسلام و ایران که تنها عنایت و لطف ویژه حضرت پروردگار میتواند آن را جبران کند.

شهادت سردار مجاهد حاج قاسم سلیمانی عزیز به دست جنایت‌کاران متجاوز به منطقه و عراق گرچه او را به مقصد مطلوب خود که شهادت در راه خدا و خدمت به خلق بود رساند ولی همه دوستداران فضیلت و مجاهدت و رهایی‌مستضعفان آزاده‌ را داغدار کرد.

برای روان پاک و مطهر او علو درجات و برای بازماندگان معزز و همه هم‌رزمان و همراهان او از درگاه حضرت حق حضرت‌ حق جلّ و علا صبر جمیل و اجر جزیل وادامه ‌راه او را مسألت می کنیم.

سید محمد خاتمی.۱۳۹۸/۱۰/۱۳

**

 سخنگوی دولت: پاسخ سخت{به ترور شهید سردار سلیمانی} دور نیست

قاسم سلیمانی سرمایه نمادین و ملی ایرانیان است. نام ‎قاسم سلیمانی مصادف با مقابله با تروریسم، ناامنی و حمایت از انسانهای در معرض قربانی شدن و بی‌پناه است. بدون شک آزادی‌خواهان و ظلم ستیزان نه فقط در ایران بلکه در پهنه جهانی پاسخ ظالمان را خواهند داد.

‌شهادت این انسان آزادی‌خواه را  به تمام ایرانیان تبریک و تسلیت می‌گوییم.

ترامپ وقیحانه مسئولیت این ترور را برعهده گرفت.قاسم سالها به دنبال شهادت بود اما پاسخ سخت، دور نیست.

***

علیرضا معزی:

‌آمریکا در تاریخ پر جنایت و سبعانه‌اش، خون بسیاری را ریخت که البته برایش بی‌تاوان هم نبود اما خون ‎قاسم سلیمانی قطعا پایان رویای آمریکایی خواهد بود.

***

 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی:

ا لله و انا الیه راجعون

خبر بهت آور شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی توسط اشغالگران خبیث آمریکایی در عراق، دل همه عاشقان این مرز و بوم و آزادی خواهان جهان را پر از غم و اندوه فراوان کرد. خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هرگز پایمال نخواهد شد و سردمداران خبیث آمریکایی، بزودى انتقام سختی از سربازان امام زمان (عج) خواهند چشید.

این مصیبت بزرگ را به محضر حضرت ولى عصر(عج) و رهبر حکیم انقلاب اسلامى و همه ى مردم عزیز ایران تسلیت عرض مى نمایم.

***

photo_2020-01-03_11-58-40

مقتدی صدر با صدور بیانیه‌ای به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی واکنش نشان داد

او از تمامی نیروهای تحت فرمان خود خواسته‌است برای حمایت از عراق آماده‌باشند و بیانیه خود را با عنوان «مجاهد» امضا کرده‌است.

***

نخست وزیر عراق خواستار نشست فوق العاده پارلمان عراق به علت ترور و نقض آشکار حاکمیت عراق شد.

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، حمله بامداد امروز آمریکا را اعلام جنگ علیه عراق دانست.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد کشتن فرمانده ارشد نیروهای مسلح عراق، حمله علیه عراق است.

***

 سید حسن نصرالله شهادت سپهبد سلیمانی را تسلیت گفت

دبیرکل حزب الله لبنان:

به این شهادت بزرگ غبطه می‌خورم.

ما که باقی مانده‌ایم راه او را تکمیل خواهیم کرد.

***

تسلیت روسیه به مردم ایران بابت شهادت سردار سلیمانی

دستگاه دیپلماسی روسیه  ترور سردار سلیمانی را "یک گام بی پروایانه" از سوی دولت آمریکا توصیف کرده که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده :" قاسم سلیمانی  با وفاداری در خدمت دفاع از منافع ملی ایران بود و ما به ملت ایران تسلیت می‌گوییم."

***

photo_2020-01-03_12-00-18

واکنش فرزند سردار شهید همت به شهادت سپهبد سلیمانی: عمو رفت...

***

photo_2020-01-03_11-51-00

 اهریمنان بر سردار اسلام و ایران تاختند و او را به شهادت رساندند

احمد مسجدجامعی:

در فرهنگ ایرانی پهلوانانی هستند که بیرق دفاع از این آیین و سرزمین را بر دوش می کشند. 

هر گوشه ای از این سرزمین اهورایی را جوانمردانی از تبار پهلوانان، پاس می دارند. 

از گذشته های دور تا امروز ، هستی ایران را وامدار همین پهلوانان هستیم. از این مردان بزرگ بود «سردار ملی قاسم سلیمانی» که زیر لوای شیر خدا و رستم دستان می زیست و می اندیشید، اما سرانجام اهریمنان بر این سردار اسلام و ایران تاختند و او را به شهادت رساندند. 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد. 

***

بیانیه مجمع نیروهای خط امام به مناسبت شهادت سردار سلیمانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع نیروهای خط امام در پی شهادت غرورآفرین نماد آزادگی، مجاهدت و مقاومت اسلامی سردار رشید اسلام ، سپهبد حاج قاسم سلیمانی مجمع نیروهای خط امام بیانیه ای به این شرح صادر کرد.

سردار سپهبد پاسدار، حاج قاسم سلیمانی، پس از یک عمر جهاد و مقاومت در برابر تجاوز و اشغال‌گری، در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید و برگ دیگری بر دفتر پر افتخار جهاد و حماسه در تاریخ ایران و جهان اسلام افزود.

او سرباز بزرگ و سرفراز وطن و فرمانده بی نظیر و خستگی ناپذیر محور مقاومت و مدافع شایسته‌‌ ملت‌های ستم‌دیده‌ منطقه بود که جان شیرین خود را برای تامین امنیت ایران و کشورهای منطقه و در ادامه راه دوستان و همرزمان شهیدش، در حال انجام وظیفه تقدیم حضرت حق نمود.

او به آرزوی دیرین‌اش رسید، لکن با شهادت مظلومانه خود، رسوایی بیشتر برای هیئت حاکمه پلید آمریکا و هم‌پیمانان او به ارمغان آورد و عرصه‌ای جدید و الهام بخش برای دلدادگان آزادی و مقاومت گشود که این وعده الهی است:« والذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضل اعمالهم»

مجمع نیروهای خط امام ضمن تسلیت به خانواده مکرم ایشان و مردم ایران و مقام معظم رهبری، علو درجات این شهید عزیز را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

مجمع نیروهای خط امام

***

بیانیه حزب مجمع ایثارگران  به مناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی

انا لله و انا الیه راجعون

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

سردار پرتلاش و کارآزموده و میهن‌دوست و مجاهد فی سبیل¬الله، حاج قاسم سلیمانی، پس از سال‌ها مجاهدت و مبارزه برای حفظ انقلاب و تمامیت ارضی کشور به آرزوی دیرین خود رسید و به همرزمان شهیدش پیوست. 

سلیمانی چهره نام‌آشنای دفاع مقدس بود و «ایثارگران» به یاد دارند که آن شهید در بیرون راندن دشمن بعثی از خاک ایران همچون همت‌ها و باکری‌ها و خرازی‌ها و کاظمی¬ها از هیچ کوششی دریغ نکرد و پس از آن هم به نماد مقاومت در منطقه تبدیل شد و خواب راحت را از دشمنان اسلام و ایران گرفت. 

سردار شهید سلیمانی، سالیان متمادی در قامت فرمانده نیروی قدس سپاه در جبهه‌های برون‌مرزی به مقابله با طرح¬های سلطه¬جویانه آمریکا و اسرائیل در منطقه و حمایت از محرومان و حراست از مرزهای ایران اشتغال داشت و کوشش‌های متأخر وی در مبارزه با تروریسم و «داعش‌زدایی» از خاورمیانه در صفحات تاریخ باقی خواهد ماند. هر چند این تلاش‌ها، سلیمانی را به یکی از اصلی‌ترین سوژه‌های خصم، کارپردازان خشونت و متجاوزان در منطقه بدل کرد و آخرالامر، با زبان موشک پایان‌دهنده «داعش» را پاسخ گفتند و او را به آرزوی دیرینش یعنی شهادت رساندند.

آمریکا در عراق در جستجوی منافعی است که عراقی¬ها با آن میانه¬ای ندارند و با ظهور نیروهای سیاسی نظامی جدید در این کشور، آینده¬ای برای آمریکا در این کشور قابل تصور نیست. به نظر می¬رسد درگیر شدن مستقیم با حشدالشعبی نشانه ناامیدی کامل کاخ سفید از وضعیت امروز عراق است و جنایت آمریکا در به شهادت رساندن شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس تیر خلاصی است که ترامپ به حضور نظامی این کشور در عراق زده است. 

طبعا انتظار ما از مسئولان سیاسی و نظامی کشورمان، سنجیدگی و برخورد مدبرانه با این جنایت است و هشیاری نسبت به وضعیتی که در آن قرار داریم. قطعا باید عزت ایران اسلامی را در قبال زیاده-خواهی رئیس جمهوری آمریکا حفظ کنیم اما قطعا با رویکردی حکیمانه و مصلحت¬اندیشانه تا خدای ناکرده به دام اقدامات هیجانی و عکس¬العملی گرفتار نشویم. 

«مجمع ایثارگران» این ضایعه تلخ را به خانواده بزرگوار سردار سلیمانی و یکایک میهن‌دوستان و همرزمان و یاران آن شهید و همه باورمندان به راه و مکتب ایثارگری تسلیت می‌گوید و علو درجات آن عزیز و همرزم دیرین را در جوار قرب الهی آرزو می¬کند. 

حزب مجمع ایثارگران / 13 دیماه 98

***

 پیام آیت الله امجد در پی شهادت سپهبد سلیمانی

السلام‌علیک‌یااباعبدالله

شهادت مظلومانه سردار سلیمانی عزیز همه را متأثر ساخت. 

صفا و صمیمیت و ادب و بزرگواری و فداکاری و محاسن ایشان برای همه مشهود است. 

خداوند تبارک و تعالی به بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مرحمت فرماید. 

به ما هم سعادت شهادت در راه اعلای کلمه حق عنایت فرماید. 

بر معظم‌له و همه شهدا صلوات. 

محمود امجد

۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸

***

 بولتون: نقشه ترور سلیمانی از مدت‌ها پیش در حال برنامه‌ریزی بود

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در واکنش به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، در توییتی با ابراز خرسندی از این اقدام تروریستی، با بیان این که «این نقشه از مدت‌ها پیش در حال برنامه‌ریزی بوده است»، آن را ضربه‌ای کاری علیه آن چه «رفتارهای خصمانه جهانی» نیروهای قدس سپاه پاسداران خواند، عنوان کرد./ ایسنا

***

 پیام آیت الله العظمی شبیری زنجانی در پی شهادت سپهبد سلیمانی

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ. فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ(سوره آل عمران،آیات ۱۶۹ و ۱۷۰)

جنایت ترور سردار رشید؛ حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر همراهان ایشان (رحمت الله علیهم) بسیار اسفناک است.

نقش ارزشمند این شخصیت بزرگ در صیانت از عتبات عالیات ائمه معصومین (علیهم السلام) و سال‌ها مقابله با رژیم صدام و فرقه منحوسه داعش در اذهان مؤمنین به ویژه دو ملت قدرشناس ایران و عراق محفوظ و ماندگار است.

امید است که در ظل عنایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این حادثه دردناک، رسوایی و شکست توطئه‌های معاندین اسلام و تشیع و عزت اسلامی را به دنبال آورد.

هفتم جمادی الاول ۱۴۴۱

سید موسی شبیری زنجانی

***

 انجمن کلیمیان تهران: دولت‌مردان خبیث آمریکا به زودی قصاص خون پاک شهید سلیمانی را پرداخت خواهند کرد

روابط عمومی انجمن کلیمیان تهران شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح انقلاب اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کلیه هموطنان و مظلومان جهان تبریک و تسلیت گفت.

***

اسحاق جهانگیری:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

برادر بسیار عزیز سردار سرافراز و فروتن قاسم سلیمانی فرمانده شجاع سپاه قدس با هدف گیری و برنامه ریزی جنگ طلبانه دولت ترامپ به شهادت رسید .او فرزند رنج و تقوا و ایثار و قهرمان ملی در همه جبهه های دفاع مقدس و مبارزه با تروریسم بود. در زندگی مثل شهیدان زیست و هیچ گاه از مرگ نهراسید. نامش لرزه بر اندام دشمنان استقلال و آزادی ملت های مسلمان می افکند و به همه حقیقت جویان و حق طلبان محروم و تحت ستم امید و آرمان می داد.

شهادت او مثل زندگیش مایه همبستگی و قوام هر چه بیشتر ملت شریف ایران و همه جوامع مظلوم و مقاوم منطقه و آزادگان سراسر جهان خواهد بود.

این شهادت افتخار آمیز و انگیزه بخش را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همه انقلابیون منطقه و جهان و خانواده سر بلندش تبریک و تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای ملتی که چنین فرزندانی در دامان خود پروراند و برای رهبر فرزانه ای که چنین یاورانی را پرورش داد عزت و سربلندی هر چه بیشتر آرزو می کنم. اطمینان دارم که جنایت کاران جنگ افروز آمریکایی بزرگ ترین بازندگان این بازی خطرناک در منطقه خواهند بود و به یقین رهروان راه او با تدبیر و دور اندیشی آتش جنگ، تروریسم و تفرقه را از منطقه دور خواهند کرد.

***

پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی شهادت سردار سپهبد سلیمانی

تولیت آستان قدس رضوی در پیامی شهادت سردار کبیر جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی را به محضر مقام معظم رهبری و ملت غیور و شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی

با سلام و تحیات؛

شهادت سردار رشید و بلندآوازه جهان اسلام خادم الرضا(ع) حاج قاسم سلیمانی را که تمثال حقیقی مقاومت و جهاد در راه خدا بود، همچنین شهادت حاج ابومهدی المهندس فرمانده شجاع بسیج مردمی عراق و دیگر همراهان را به پیشگاه مقدس حضرت ولی‌عصر اروحنا فداه، به محضر حضرتعالی و به همه دلداگان خط نورانی مقاومت در جوار حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

اخلاص و رشادتهای آن مجاهد کم‌نظیر، یادآور دلاوری‌ها و از جان‌گذشتگی‌های مجاهدان صدر اسلام و بزرگانی همچون مالک اشتر بود. آن بزرگمرد جهاد و مقاومت در شب جمعه شب زیارتی مولایش اباعبدالله(ع) به آرزوی دیرینش شهادت دست یافت و به لقاء همرزمان شهیدش شتافت.

از دست دادن سلیمانیِ کبیر برای جهان اسلام و بلکه جهان بشریت یک خسارت است. بشریت، امنیت و رهایی از چنگال تروریزم تکفیری را مدیون فداکاری سلیمانی و همرزمان اوست. دامنه مجاهدت‌های سردار رشید اسلام و همسنگران او در جبهه مقاومت تحت زعامت رهبر مقتدر انقلاب اسلامی، همه نقشه‌های خبیثانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را در این سالها به باد داد، نقشه شوم تجزیه کشورهای اسلامی و تولد خاورمیانه آمریکایی عقیم ماند، ‌کشورهای اسلامی یکپارچه ماندند و سایه نحس تروریزم دست‌ساز آمریکا و اسرائیل از سر بلاد اسلامی رفع شد.

درنده‌خویان آمریکایی، دیشب به انتقام داعش و برای خوش‌رقصی نزد اراذل و اوباش کودک‌کش صهیونیست دست به این جنایت زدند، اما بشارت جنابعالی مبنی بر انتقام سخت از این جنایتکاران سبوع مایه شفاء قلوب مؤمنین و همه مجاهدان راه خدا خواهد بود.

باذن الله و با هدایت حکیمانه حضرتعالی، شجره طیبه مقاومت با خون این بزرگان پرثمرتر خواهد شد و تعجیل در نابودی مستکبران را به دنبال خواهد داشت.

احمد مروی

تولیت آستان قدس رضوی 

13 دی 1398

***

لاریجانی: ملت ایران از خون فرزندان قهرمان خود نخواهد گذشت

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت سردار حاج  قاسم سلیمانی، تاکید کرد: رژیم خبیث آمریکا بداند که ملت بزرگ ایران برای حفظ عزت و سربلندی خود، تاکنون فرزندان عزیز بسیاری را در راه خداوند تقدیم کرده است که برادر عزیزم،  شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از آن بزرگمردان است؛ اما این ملت، هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از  جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت‌.

***

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی

در پیام رئیسی آمده است:

تروریسم بین‌الملل به سرکردگی آمریکا، برگ ننگین دیگری بر کارنامه سیاه خود افزود و مالک اشتر ولی زمان، سرباز ولایت و امت، سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی را به فیض عالی شهادت رساند.

آمریکا با این اقدام سبعانه، نقطه‌ای بر پایان حیات شرارت بار خود در منطقه گذاشت و بی‌تردید سربازان جبهه مقاومت، انتقام خون حاج قاسم را که امتداد خون سرخ حضرت ثارالله (علیه‌السلام) است به اشد وجه خواهند ستاند.

***

پیام تسلیت رییس سازمان انرژی اتمی در پی شهادت حاج ‌قاسم سلیمانی و شهدای همراه او

علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران،  شهادت سرداران پرافتخار سپاه اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام  ابومهدی المهندس را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ

با نهایت تأسف و تألم خبر عروج ملکوتی دلاور مرد سپاه اسلام و مبارز خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی (اعلی الله مقامه الشریف) و شهادت ابو مهدی المهندس، معاون حشد الشعبی عراق را دریافت نمودم.

اگرچه سابقه و پیشینه عشق عمیق اینجانب به آن سردار فداکار سپاه اسلام به دهه‌های پیش باز می‌گردد اما در دوران تصدی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آشنایی بیشتر با روش و منش آن اسوه تقوا و جهاد، بیش از پیش به نقش بی‌بدیل آن مجاهد فی سبیل‌الله در صیانت و حراست از حریم مقدس سرزمین اسلامی و دفاع همه‌جانبه و هوشمندانه از کیان امت اسلام و ملت‌های مظلوم و رنج‌دیده منطقه و خاورمیانه وقوف یافتم.

دشمنان و بدخواهان جهان اسلام بویژه تصمیم‌سازان و طراحان این توطئه‌ شوم در هیات حاکمه ایالات متحده، با این اقدام ددمنشانه و سبعانه خویش، نقاب تزویر و فریب از چهره برداشته و نشان دادند که، شعار مبارزه با تروریسم که بدون وقفه از لسان آنان به گوش جهانیان مخابره می‌شود، دروغی فریب‌کارانه و شعاری عاری از شعور و صداقت است.

دشمنان جهان اسلام و امت اسلامی باید بدانند که شهادت، هنر مردان خداست و خون پاک و مطهر این دو شهید عزیز، موجب اتحاد و همبستگی روزافزون ملت‌های ایران و عراق خواهد شد.

این‌جانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، ریاست محترم جمهوری، ملت رشید ایران و تمام مبارزان و آزادی‌خواهان جهان، و به ویژه همسر و خانواده آن مجاهد سرافراز، از درگاه ایزد منان مسألت می‌نمایم تا این مجاهدان راه خدا را با شهدای صدر اسلام محشور نماید و حاج قاسم سلیمانی عزیز را شفیع ما در روز واپسین قرار دهد.

***

غلامرضا حیدری:

‌حادثه تلخ شهادت سردار شجاع میهن، سپهبد حاج ‎#قاسم_سلیمانی و یاران همراهش وجدان بیدار همه دوستداران ایران را به درد آورد.

امروز، بیش از هر زمان دیگری، نگرانی برای تهدید امنیت ملی و تلاش برای حفظ یکپارچگی ایران باید نصب‌العین تمام دوستداران کشور باشد.

***

امیر ناظمی:

‌برخی حضورشان عدم‌قطعیت‌ها را افزایش می‌دهد و برخی فقدانشان.

اولی جنگ را می‌سازد و دومی آرامش را!

تفاوت ‎تروریست با ‎شهید و تفاوت جنگ با صلح از همین داستان حضور و فقدان آغاز می‌شود!

ترامپ همان اولی است که حضورش یعنی افزایش عدم‌قطعیت‌ها برای همه ملت‌ها .....

***

محسن حاجی میرزایی:

‌انا لله و انا الیه راجعون

مجاهدتهای بی‌نظیر حاج ‎#قاسم_سلیمانی که در طول تاریخ ایران فقط با اسطوره‌ها و افسانه‌ها قابل قیاس بود و مجد و عظمتی با شکوه را برای ایران به همراه آورد و دشمن را ذلیل کرد، در نهایت او را به آرزوی دیرینه‌اش رساند و شهادت را نصیبش ساخت

‌شهادت انسانهای بزرگ همچون زندگیشان اثراتی عظیم خواهد داشت و ایران را متحدتر خواهد ساخت.

سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بعنوان نماد عزت،غیرت و هوش ایرانی و زندگی سراسر افتخار او که گفتمان مقاومت اسلامی بود و بخش پرغروری از تاریخ ایران است در برنامه درسی قرار میگیرد. راهش پررهرو باد

***

عبدالکریم حسین زاده:

‌شهادت سردار قاسم سلیمانی باردیگر نشان داد که تروریسم دولتی از آستین کدام دولت‌ها بیرون آمده و می‌آید.

سردار سلیمانی یک نخبه نظامی بود که عمرش را به مجاهدت گذراند و شجاعتش در این راه مثال زدنی بود.

شهادتش را خدمت ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم.

***

شهیندخت مولاوردی:

‌به شهادت رساندن ‎#سردار_سلیمانی و همراهان و متعاقبا پذیرش رسمی مسئولیت آن، تجاوز به حاکمیت ملی دولتها، نقض فاحش اصول کلی حقوقی بین الملل و ترویج تروریسم دولتی در آشکارترین شکل ممکن است؛ جنایتی که تنها جنگ افروزان و‌ صلح ستیزان عالم از آن خشنودند 

‎#تروریسم_دولتی

***

پروانه مافی:

‌با ‎#شهادت_سردار_سلیمانی قلب ملت شریف ایران و شیعیان جهان از این ‎#جنایت_آمریکایی جریحه دار شد،اما تاوان این خیره سری قطعا سنگین و دامن گیر خواهد بود.

***

احمد مازنی:

‌سردار ‎#شهید_سلیمانی از یک سو منجی مردم منطقه و از سوی دیگر عامل پیشگیری از خطر تروریسم به داخل ایران بود

او به یاران شهیدش پیوست، اما راهش باقی است،ادامه دهندگان راهش سربلند و حامیان تروریسم روسیاه تر از همیشه در انتظار ‎#انتقام_سخت خواهند بود. و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

***

حمید بعیدی نژاد:

‌شهید نه تنها خود به سعادت و فوز عظیم دست می یابد بلکه راه حق و عدالت را روشنی می بخشد. شهادت سردار سلیمانی که حیف بود بخواهد به مرگ طبیعی از دنیا برود، رهروان مسیر مقاومت در منطقه و مجاهدین راه استقلال، مقابله با اشغال و‌ تروریسم را در راه خود مصمم تر و ثابت قدم خواهد نمود.

***

الیاس حضرتی:

‌برادرم ‎#قاسم_سلیمانی به حق مجاهد فی سبیل الله بود و شهادتش داغی ابدی بر دل تمام آزادی‌خواهان جهان گذاشت.

حاج قاسم شهید شد اما راه او، تا همیشه ادامه خواهد داشت.

**

غلامحسین کرباسچی:

‌حسرت نبرم بحال آن مرداب،

کآرام درون دشت شب خفته است.

دریایم ونیست باکم ازطوفان،

دریاهمه عمرخوابش آشفته است. 

‎#قاسم_سلیمانی ‎#شهادت

***

محمدباقر نوبخت:

‌سالهاست که خبر شهادت ‎#حاج_قاسم_سلیمانی برای آنانی که می‌شناختندش، خبری مورد انتظار بود.او دهه‌ها جان نورانی‌اش را بر دست داشت و امید مظلومان و مستضعفان بود و تنها اجر شهدا می‌توانست پاداش مجاهدت‌ها و خدمات بی‌مانندش باشد.

قطعاً خون پاکش نقطه عطفی در بالندگی جبهه مقاومت خواهد بود.

***

پرویز فتاح:

‌إِنَّاللّه وإِنّا إِلَیهِ راجِعُون

ازدست تو بستانم انگشتری زنهار

صد مُلک سلیمان در زیر نگین باشد

مکتب شهادت،ملت سرافراز ایران وآزادگان جهان مفتخر هستندکه زیباترین ودوست داشتنی ترین سردار را تقدیم راه کربلا وسیدالشهدا کرده اند.راه سلیمانی زنده تر شد،دشمن جلاد منتظرانتقام الهی باشد.

***

مصطفی کواکبیان:

‌فروردین سالجاری بودکه درمراسم یادبود یکی ازشهدای مدافع حرم باایشان گفتگوکردم

شخصیت بین المللی ودیپلماتیک،ایمان واقتدارهمراه تواضع وی برایم درس آموزبود

بی‌شک شهادت سردار دلهاحاج قاسم سلیمانی حاصلی جزانسجام ایرانیان وپشیمانی برای سردمداران تروریست آمریکاومزدورانش در منطقه نخواهد داشت.

***

محمود واعظی:

‌شهادت سردار سرفراز ایران و اسلام؛ قهرمان مبارزه با تروریسم و افراطی گری، اگرچه آرزوی دیرین خودش بود، همه ایرانیان را سوگوار و تاریخ سیزدهم دی‌ماه را در حافظه جمعی‌مان ماندگار کرد. تروریست‌ها و مزدورانی که تا دیروز از نام سلیمانی می‌ترسیدند البته باز هم آسایش نخواهند داشت. 

***

 پیام تسلیت مشاوران میرحسین موسوی به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی
بسم الله الرحمن الرحیم 

فداکاری‌های صادقانه سردار سرافراز، قاسم سلیمانی طی هشت سال دفاع قهرمانانه از کشور در مقابل تجاوز بیگانگان و نقش ایشان در شکست داعش فراموش ناشدنی است. شهادت ایشان در اقدام تروریستی و مغایر با موازین بین‌المللی امریکا که مخالف صلح و امنیت در منطقه است را  به مردم شریف ایران و خانواده آن شهید عزیز تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند منان علو درجات ایشان را مسئلت داریم.

اردشیر امیرارجمند، محمد باقریان، قربان بهزادیان نژاد، سید علیرضا بهشتی شیرازی، سید محمد رضا حسینی بهشتی، سید علیرضا حسینی بهشتی، ابوالفضل فاتح، مهدی فروزنده پور، علی عرب مازار یزدی، فرشاد مومنی

***

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضلی میبدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این که سردار سلیمانی در جبهه‌های جنگ خوش درخشید و موفق بود، اظهارکرد: وی بدون چشم داشت از کشور دفاع کرد. شخصیت کاریزمای وی و محبوبیتش دلایل مختلف دارد. او دنبال زندگی مادی نبود و مسئولیتی که نظام برعهده او گذاشته بود را ادامه داد.

وی اضافه کرد: مبارزه با داعش و از بین بردن آنها کار کمی نبود. اگر سردار سلیمانی در این جریان نمی‌بود، سایر نیروها نمی‌توانستند داعش را از بین ببرند. وی همچنین فردی بی ادعا بود که دنبال رسانه و تربیون نمی‌رفت و با تواضعی که داشت فقط دنبال اجرای مسئولیت‌هایش بود.

فاضل میبدی در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا به ترور شهید سلیمانی دست زد، خاطر نشان کرد: این اقدام به وسیله ترامپ انجام شد، زیرا کنگره و بخش‌های از حاکمیت آمریکا با این اقدام مخالف هست و من معتقدم این کار را به پای ترامپ نوشت. جمهوری خواهان تندرو و در راس آنها ترامپ از این اقدام خوشحال هستند، ولی در هیات حاکمه آمریکا درباره این اقدام خیلی بحث است، البته ترامپ اقداماتی که منطقی است و توجیحی ندارد را زیاد انجام داده است.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ادعای ترامپ علیه شهید سلیمانی اظهار کرد: آنها مدعی هستند سردار سلیمانی پشت پرده اقدامات علیه آمریکا در عراق است در حالی که هیچ مدرکی ندارند و حتی اروپا هم ادعای آنها را قبول ندارد. آنها باید مدارک قابل قبولی ارائه دهند اما چنین مدارکی ندارند. کشورهای  منطقه حتی آنهایی که با ایران رابطه خوبی ندارند هم موافق ترور سردار سلیمانی نبوده و نگران هستند که منطقه به سوی جنگ برود زیرا تنش به نفع هیچ کدام از  کشورهای منطقه نیست. آمریکا باروتی را روشن کرده است و امیدواریم کشورهای منطقه با عقل و منطق این مشکل را حل کنند در حال حاضر رژیم صهیونیستی از این اتفاق خوشحال است.  اگر محافل حقوقی دنیا بخواهند براساس منطق حقوقی قضاوت کنند، باید این اقدام ترامپ را محکوم کنند.

فاضلی میبدی در پایان اظهار کرد: کشورهای منطقه باید سر میز مذاکره بنشیدند تا مشکلات خود را حل کنند زیرا اتهام زنی به یکدیگر موجب افزایش تنش در منطقه می‌شود. سران کشورهای منطقه باید از گفت و گو استقبال کنند زیرا منطق و گفت و گو مشکلات را حل می‌کند در حالیکه شاخ و شانه کشیدن برای یکدیگر  شرایط منطقه  سخت تر و بدتر می‌کند.

***

حسین انتظامی در حساب توییتری خود نوشت: 

سردار‌‌ملی قول داده‌بود بساط داعش را بر‌می‌چیند.آن صادق‌الوعدکه آسایش امروز ما مدیون مجاهدت‌های‌ اوست اینک درپناه بی‌کران خدای‌صادقان آرامش یافته.در سایه‌شهادت او که چون حیاتش، پربرکت است آحادپراکنده به‌ وحدت گرائیده‌اند؛ قدربدانیم‌ و هر‌ ندای فاصله‌انداز را خواسته بیگانه بشماریم

***

محمد نهاوندیان نیز در حساب توییتری خود نوشت: 

امروز مردم دنیا و ملت امریکا دریافتند که دولت امریکا برای نابودی داعش به  عراق لشکر کشیده است یا برای قتل نابودگران داعش. دیشب پرده فریب ضد تروریستی دولت امریکا دریده شد.

شهادت  سردار سلیمانی، برای مردم #ایران و  عراق، وحدت آورد و برای مردم امریکا بیداری و برای دولت امریکا رسوائی و سرافکندگی. وحدت ما، مایه پیروزی ما خواهد شد و رسوائی آنها، مقدمه شکستشان.

 

***

 محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با صدور پیامی شهادت سردار سرافزار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت وزیر راه و شهرسازی به شرح زیر است:

 «بسم رب الشهدا و الصدیقین» 
«ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله .......»
«چه خلعتی بالاتر از محافظ سرزمین مادری بودن و چه پاداشی بالاتر از فدای میهن شدن» 

شهادت سردار رشید اسلام سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی به دست ایادی استکبار آمریکای جنایتکار و سردمدار تروریست جهانی را به فرماندهی کل قوا ، عموم ایرانیان سرفراز و مستضعفان و مظلومان  سراسر دنیا  تسلیت عرض می نمایم. یقین دارم شهادت اسوه مقاومت و ایثار ، جبهه مقاومت را بیش از پیش مصمم تر خواهد کرد و از خون پاک آن بزرگمرد ایران اسلامی بذر پیروزی به بار خواهد نشست. و آمریکای جنایتکار بداند که این پایان ماجرا نیست و آغاز ماجراست.

 خون شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی که نماد اقتدار انقلاب اسلامی ایران است نقطه عطفی خواهد شد در انسجام و وحدت ملی و جبهه مقاومت که اضمحلال استکبار را در پی خواهد داشت.

***

عیسی کلانتری به مناسبت شهادت سردار سلیمانی پیام تسلیتی را صادر کرد.

  متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت سردار گرانقدر، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را که پس از سالها مجاهدت، به آرزوی دیرین خود رسید، به ملّت عزیز ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده بزرگوار ایشان تسلیت عرض می کنم.

امروز، دشمن مردم ایران، نه تنها کمر به قطع درخت انقلاب بسته، بلکه با هدف کندن ریشه های آن و از میان برداشتن نام ایران، قصد داشت گامی بردارد، اما خون پاک سردار رشیدمان به ریشه های این درخت تنومند طراوت و تازگی بخشید و بار دیگر خون ملّت ایران را در رگ ها جوشاند. همه ما یک رنگ و یک صدا راه او و دیگر شهدای مان را ادامه خواهیم داد و از خداوند متعال، علو درجات برای آن شهید بزرگوار و دیگر همرزمان شهیدش خواستارم.

***

 لطف الله میثمی از زندانیان سیاسی پیش از انقلاب و مدیرمسئول نشریه چشم انداز ایران نیز در توییتی نوشت:

 تجاوز به استقلال و حاکمیت ملی عراق و تروریسم دولتی امریکا که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد محکوم است. این شهادت را به ملت ایران بویژه خانواده معظم ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
74 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.