به گزارش جماران؛ «راب مک ایر»، سفیر انگلیس در تهران، روز سه‌شنبه در پیامی تصویری در صفحه اینستاگرام سفارت انگلیس در تهران، مدعی شد:

«بریتیش کانسیل سازمان شناخته شده و قابل احترامی در جهان است و کار آنها این است که از آموزش زبان حمایت می‌کنند که این به ارتباط برقرار کردن مردم جهان با هم و تعامل بین‌المللی کمک می‌کند. کار دیگر این موسسه حمایت از ارتباط و پیوند دانشگاهی است. خیلی از دانشگاه‌های ایران که من با آنها ملاقات داشتم خواستار ارتباط هر چه بیشتر با دنیای بین‌الملل بودند.  این موسسه در راستای ترویج تعاملات هنری و فرهنگی بین کشورها نیز فعالیت دارد که شامل تئاتر، فیلم، هنرهای تجسمی، موسیقی و ادبیات می‌شود.  فعالیت‌های موسسه بریتیش کانسیل هیچ تهدید و خطری برای ایران ندارد. ترویج فرهنگ ایرانی در بریتانیا و اروپا از دیگر مسئولیت‌های شورای فرهنگی بریتانیا است. اخیرا دولت ایران هرگونه همکاری با بریتیش کانسیل را قدغن کرده است. ایجاد سوءتفاهم مفید نیست.»

گفتنی است که وزارت اطلاعات در چهاردهم آبان با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به قصد انگلیس برای شبکه‌سازی فرهنگی، اعلام داشت: «هرگونه همکاری با شورای فرهنگی انگلیس (بریتیش کانسیل) ممنوع بوده و پیگرد قضایی خواهد داشت.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.