به گزارش جماران؛ علی ربیعی، سخنگوی دولت، در کانال تلگرامی خود نوشت:

«در این اندیشه‌ام گویی اشعار تلطیف‌‌ کننده نیما و سایه و فروغ و عمران و ... تا کدکنی از روح جامعه رخت بربسته است. امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما به آرامش و لطافت روح نیاز دارد. 

امروز زاد روز نیما یوشیج نوگرای عاشقی است که شاعرانه هایش چراغ راه شعرمعاصرشد. "افسانه"زاد تا سیال شویم در رگان شعر پارسی.

بر این باورم که «باید نیمایوشیج باشی که مثل بسیط زمین، با دل گشاده تحویل بگیری همه‌ی حرف‌ها را». چقدر این روزهای ما لطافت "ترا من چشم در راهم" نیما را می خواهد تا عاشقانه هامان زلال شود و مثنوی «قصه‌ی رنگ پریده، خون سرد» نگاه های یخی و دست های قندیل بسته عاطفه مان را آب کند به بی پیرایگی و نقاب.

داشتم فکر می کردم چقدر نوزایی می خواهیم که تیتر خبرها، روزنامه ها وشب نامه‌های مجازیمان مهرنامه شود و زنده بادها و مرده بادهای کینه‌توزانه را از یاد ببریم و مرگ آرزو نکنیم در ندبه هایمان برای هم.

رها باشیم از قید و بند همه دنیا که خراب و خرد از باد است و نو کنیم احوالات خود را از چرکاب کینه‌ها.

باید طاقچه خانه هامان پر باشد از شوق نیما، صدای فروغ و مهربانتر از برگ شویم در بوسه های باران کدکنی . چقدر خالی از معنی می شود درس و مشق‌مان از "قاصد روزان ابری" و "ققنوس" بودن را از یاد می بریم . 

نگذاریم چهره‌هامان گرفته و عبوس شود به تنهایی ، قایقمان  نشسته به خشکی شود و کنار گیرد در راه پر مخافت این ساحل خراب.همنورد باشیم در عبور از  سنگلاخ بی مهری اهریمن که یک دست بی صداست و دست من کمک ز دست شما می کند طلب.

باید نیمایی جهان را عاشق بود و زیست باحس غریب یک مرغ مهاجر.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.